במסגרת הסדר פשרה שהושג בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד בנק הפועלים וחברת כרטיסי האשראי ישראכרט, נקבע כי ישראכרט תשלם פיצויים לחלק מהלקוחות בישראל בסכום של כ-223 אלף שקל, ובנוסף תעביר החברה כ-82 אלף שקל לקרן לתביעות ייצוגיות.
על פי הפרסום היום (שני) ב"כלכליסט", התביעה אושרה בשנת 2023, אחרי שהתובעים טענו כי החברה הנפיקה להם כרטיס חדש אחרי שהכרטיס שלהם אבד או נגנב, זאת מבלי שיבקשו ובעלות של 15 שקל.
לטענת התובעים, בזמן שלקוח מודיע לחברת כרטיסי האשראי ולבנק הפועלים על אובדן או גניבה של כרטיס, הם מנפיקים לו כרטיס אשראי חלופי, זאת מבלי להעניק לו את האפשרות לבחור האם להוציא כרטיס אשראי חדש דרך החברה, ומחייבים אותו בעמלה של 15 שקל. לטענתם, מדובר בהטעיה של הלקוחות.
בתביעה הייצוגית שהוגשה דרשו התובעים שישראכרט ובנק הפועלים יחדלו מלהנפיק ללקוחות כרטיס אשראי חדש במקרה של אובדן או גניבה מבלי שביקשו זאת, אלא אם יקבלו אישור מפורש מהלקוח. כמו כן, ביקשו לפצות את הלקוחות שנפגעו בסכום העמלה שנגבתה.
בסופו של דבר, שני הצדדים הגיעו לפשרה במסגרתה תשלם כאמור ישראכרט פיצויים לתובעים, זאת מבלי שתיקח אחריות או תודה באשמה. התובעים יקבלו את הפיצוי בדמות זיכוי לחשבון הבנק שלהם. מדובר רק על מי שבידו כרטיס אשראי בתוקף.