בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת קיה וטלקאר, היבואנית שלה בישראל. התביעה עסקה בטענות לפגמים שהתגלו בלוחות המחוונים (דשבורד) של רכבי קיה סיד משנות הייצור 2013-2018, שהתבטאו בחתכים וסדקים באזור כרית האוויר של הנוסע.
על פי ההסדר, במשך השנתיים הקרובות יוכלו בעלי הרכבים להחליף את הדשבורד הפגום במוסכי היבואן תמורת 1,872 ש"ח (כולל מע"מ). מדובר בהנחה משמעותית ביחס למחיר המקורי העומד על כ-5,600 ש"ח. בנוסף, הלקוחות יהיו זכאים להנחה של 13%-25% על חלפים בטיפול תקופתי אחד.
בית המשפט קבע כי "הסדר הפשרה משקף פתרון ראוי, הוגן, מידתי וסביר לתובענה בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה". עם זאת, בית המשפט הכיר בכך שההסדר "מצריך אמנם לשם קבלת ההטבות הוצאת סכומי כסף נוספים על ידי בעל הרכב".
וכאן טמונה הביקורת המרכזית על ההסדר: בעוד שהתובעים טענו כי מדובר בפגם ייצור, והיצרנית הייתה צריכה לשאת במלוא עלות התיקון, בפועל נדרשים בעלי הרכבים לשלם סכום לא מבוטל של כמעט 2,000 ש"ח כדי לתקן את הליקוי. מנגד, קיה מצידה טענה כי הסדקים הללו נגרמים משימוש בחומרי ניקוי לא מתאימים ובניגוד להוראות היצרן, וכי "אין כל פגם ייצור בדשבורדים". לטענתם, ההנחה ניתנת "משיקולי שביעות רצון של הלקוחות" בלבד.
יצוין כי ההסדר דומה לפשרה קודמת שאושרה בתביעה זהה שהוגשה בנוגע לרכבי קיה ספורטאז', אם כי שם ההשתתפות העצמית עמדה על סכום גבוה יותר של 2,200 ש"ח לכל דשבורד. אגב, במקרה של הספורטאז' הוחלפו נכון לעכשיו כבר 411 דשבורדים.
במסגרת ההסדר נפסק גמול של 20,000 ש"ח לתובעים המייצגים ושכר טרחה של 110,000 ש"ח לעורכי דינם, כאשר מחצית משכר הטרחה תשולם רק בתום תקופת ההסדר ולאחר שהחברה תוכיח כי יישמה אותו כנדרש.