כביש 6 יוזל ב-40%: בדקו אם גם אתם זכאים להטבה החדשה

קרדיט צילום: חוצה ישראל

בשיתוף פעולה עם ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן, במסגרת ההטבות שמעניק משרד התחבורה לתושבי הצפון ולאחר בחינת גורמי המקצוע במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר, הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב להעניק הטבה לנוסעים בכביש 6 צפון, כך שבמסגרת חוזה הזיכיון, תינתן הנחה של 40% מגובה האגרה לנוסע ברכב פרטי שנסע 20 מקטעים ומעלה בתקופת חיוב.

על-מנת להקל על הנטל הכלכלי של משתמשי הכביש, יתוקן מבנה האגרה, כך שישקף הנחה לנוסעים ברכב פרטי שישתמשו תדיר בכביש, כאשר נסיעה ב-20 מקטעים ומעלה בתקופת חיוב תשקף שימוש תדיר בכביש. לדוגמא, משתמש שיסע הלוך-חזור לאורך שני מקטעי הכביש 5 פעמים בתקופת חיוב יהיה זכאי להנחה.

בהנחיית משרד האוצר ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת חוצה ישראל בחנה את פילוח סקרי התנועה, ומצאה שמרבית משתמשי הכביש צפויים להיות משתמשים תושבי אזור תוואי כביש ארצי לישראל, קטעים 8 ו- 9/1. בהתאם לכך, תתוקן ההחלטה 2006, כך שבמסגרת חוזה הזיכיון תינתן הנחה של 40% מגובה האגרה לנוסע ברכב פרטי שנסע 20 מקטעים ומעלה בתקופת חיוב.

ההחלטה, שהתקבלה על ידי משרד התחבורה, משרד האוצר וועדת הכלכלה בראשותו של ח״כ דוד ביטן ועסקה בתקופה המרבית של חוזה הזיכיון וסכום האגרה המרבי שיגבה בכביש, קובעת כי תינתן הנחה לתושבי הצפון שישתמשו בכביש, כחלק ממאמצי השיקום לאחר המלחמה בצפון, ובמטרה לסייע להם להתמודד עם הנזקים שנגרמו לתושבים.

הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). כמו כן תישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, שבה היזם מממן, מתכנן, בונה ומפעיל את הפרויקט לתקופה קצובה. עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר, עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.

הפרויקט ישפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות. הכביש צפוי להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני, ולסייע להפיכתו של כביש 4 לציר המשמש בעיקר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.

הארכת הכביש תעודד צמיחה של יישובי הצפון כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליקנעם ולקרית גת.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אחת המטרות המרכזיות של הקמת הכביש היא להקל את ההגעה מיישובי הצפון לאזורי התעסוקה בחיפה ובגוש דן. תושבים מאזור הצפון הנוסעים לאזורי התעסוקה צפויים להשתמש באופן תדיר בכביש, כך שמתן ההנחה יאפשר להם לבצע תנועות אלו בעלות נמוכה יותר. כמו כן, מתן הנחות יעודד את הפיתוח באזורים אלו באמצעות מעבר של אנשים המעוניינים להמשיך לעבוד במרכזי התעסוקה בחיפה ובגוש דן ושללא מתן ההנחה יימנעו משימוש בכביש. אני מודה למשרד האוצר ולחברי ח״כ דוד ביטן על השותפות במהלך החשוב".

 

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן