כיפת ברזל מצילה אותנו? אל תפחדו לחשוב אחרת. איך ישראל היתה ניראת ב2024 אם לא היה לנו כיפת ברזל? שאלה שוודאי עלתה לכם במחשבה.

רבים נוטים לחשוב שללוא המערכת הגאונית שנמצאת כבר 14 שנה בפעילות צה"ל המצב בארץ היה מחריד, אחרי הכל רובם המוחלט של הטילים הנזרקים עלינו מירטים ע"י מערכות ההגנה השונות שקימות לצה"ל.

הערכה היא שמאות טילים מידי יום היו מגיעים ליעדם וגורמים נזק רב בגוף וברכוש, תנסו לדמיין שעד לפני המערכת כל טיל היה נופל, אומנם חלקם במרחווים פתוחים, אך היו גם כאלו שהיו נופלים במקומות מאוכלסים חלילה.

ובכדי להבין זאת לעומק נסביר את גודל הנזק: כל התרעה "צבע אדום" פירושה; יש איום המתקרב לכיוון אוכלוסיה אזרחית / צבאית. במקומות לא מאוכלסים לא מופעלת התרעה של פיקוד העורף, זו הסיבה שהחופים תמיד סגורים וכו, לכן עלינו להבין כמה דברים:

א. התרעת "צבע אדום" היא קריטית למקום שבו הופעלה. ב. כל הזעקה (ללא כיפת ברזל) = נפילה בשטח מאוכלס.

כשטיל משוגר לעבר ישראל יש לו מטרה ברורה, להרוג. לא את מי שמזיק, ולא כוחות ביטחון, להרוג זוהי מטרתו היחידה של כל שיגור ממדינות עיוניות. בהסתכלות כזו, כל שיגור היה נענה בתגובה חריפה, אך מה עושים שהטיל יורט? מה עושים ש"היתה כוונה – להרוג" אך בפועל הצלחנו להתגבר עליה?

את התקיפה הזכורה לכולם בנמל חודידה שבתימן כולם זוכרים, והיא הגיע רק אחרי שכתב"ם נפץ אכזרי הרג אזרח תושב ת"א.

אז מה עושים? היצה מטרה, אך אני זה שגרמתי לאי מימושה, לא שהכתבם התבלבל ונפל בים, אלא הוא יורט. דוגמא: ילד בבית הספר תכנן בקפידה לרצוח ילד אחד, ובאותו היום ההורה לא שלח את הילד שלו ללימודים בגלל שהוא קרא בקבוצת הוואטספ של הכיתה שמתכננים לקצוח את בנו.

אז מה נגיד? לא נורא.. הוא רק רצה? זה לא קרה בפועל? נמשיך את היום כאילו כלום? זה בדיוק אותו הדבר עם כיפת ברזל:

צה"ל מגיב רק שהמטרה הושגה מה שגרם לצה"ל להגיב הרבה פחות מאז פיתוח המערכת, וכשמגיבים פחות לאירגוני תרור הם פשוט מתפתחים עוד. הם "יכולים" להרשות לעצמם מצד אחד לירות עלינו טילים ומצד שני אירוגני הטרור הרצחניים יכולים להמשיך להתארגן, לצמוח, להתאמן. אז אין ספק שכיפת ברזל שינתה את מאזן הכוחות והצילה חיים של אזרחים וחילים רבים, אך יש אומרים שהיא זו שאיפשרה למלחמה הזו להתפתח.

השאננות שהיא הכניסה אותנו, כשאנחנו שומעים "בוצעו מספר יירוטים" קחו בחשבון שזה היה מיועד לשכונות הומה אדם, ואם זה היה כך חלילה לא בטוח שהינו משטחים את עזה רק בשנת 2024, לא בטוח שהינו מאפשרים לחיזבאללה להביא טילים שיכולים למחוק בניניים לחצר האחורית שלנו.

ובטוח שאירן לא היתה משגרת לכאן מאות טילים כבר בפעם השנייה, אבל גם שם כבר יודעים; ישראל בטח תיירט הכל ואנחנו את ההצגה שלנו הרווחנו. ולדעתי ללא מערכות ההגנה ההלו, את "מלחמת התקומה" היינו עושים כבר לפני עשור!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן