שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין הורה על פריסת צוללת טילים מונחים למזרח התיכון, אמר אתמול (ראשון) הפנטגון. הדבר מגיע על רקע האיומים מפני מתקפה איראנית על ישראל בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס איסמעיל הניה על אדמת טהראן.

בחודש יולי כבר הגיעה לים התיכון צוללת ה-USS Georgia, צוללת שמונעת גרעינית, כך לפי פוסט של צבא ארה”ב ברשתות החברתיות. עם זאת, ההכרה הפומבית על פריסת צוללת היא צעד נדיר, נאמר ברויטרס.

בהצהרה, שהגיעה לאחר שאוסטין שוחח עם עמיתו הישראלי, שר הביטחון יואב גלנט, אמר הפנטגון כי אוסטין הורה לקבוצת התקיפה של אברהם לינקולן להאיץ את פריסתה לאזור: “המזכיר אוסטין חזר על מחויבותה של ארה”ב לנקוט בכל צעד אפשרי כדי להגן על ישראל וציין את התחזקות העמדה והיכולות של הכוח הצבאי האמריקני ברחבי המזרח התיכון לאור הסלמה של המתיחות האזורית”, נכתב בהודעה.

צבא ארה”ב כבר אמר שהוא יפרוס מטוסי קרב וספינות מלחמה נוספות של חיל הים במזרח התיכון, מתוך כוונה לסייע בהגנה על ישראל מפני מתקפה איראנית. כמו כן, לאחר חיסול הניה איראן איימה כי תנקום, וכן האשימה את ארה”ב כנושאת באחריות בגלל תמיכתה בישראל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן