טיסה של צ'יינה סאות'רן איירליינס מהאנגז'ו לשנז'ן חווה רגעי אימה כאשר 15 דקות לאחר ההמראה, הצוות זיהה עשן סמיך הנפלט מסוללת מצלמה ומטען נייד של נוסע. האירוע, שהתרחש בשבת, הוביל להחלטה מיידית של הצוות לחזור לשדה התעופה ולבצע נחיתת חירום. על פי הודעת חברת התעופה ברשתות החברתיות, הסוללות והמטען הנייד של נוסע בטיסה CZ6850 החלו לפלוט עשן מיד לאחר ההמראה, מה שיצר מצב סכנה חמור בתא הנוסעים.
הצוות המקצועי הגיב במהירות ובהחלטיות לאירוע החריג, כאשר דיילי הטיסה פעלו לכיבוי מקור העשן ולהרגעת הנוסעים הבהולים. סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות חושפים את חומרת המצב – תא הנוסעים התמלא בעשן כבד, בעוד נוסעים העבירו בקבוקי מים לדיילת שניסתה לשלוט במצב.
החברה הודיעה כי "הצוות טיפל בבעיה בצורה נכונה ומהירה וחיסל את הסיכון הבטיחותי. כדי להבטיח ביטחון, הטיסה חזרה מיד לשדה התעופה ונחתה בבטחה 15 דקות לאחר ההמראה". החברה גם הבטיחה לסייע לנוסעים שנפגעו מהאירוע והזכירה לנוסעים לפעול לפי תקנות הבטיחות של התעופה האזרחית בנשיאה ושימוש בסוללות ומטענים ניידים.
בעקבות סדרת אירועים דומים באזור, רשויות התעופה במזרח אסיה מחמירות את הכללים לגבי מטענים ניידים בטיסות. החל מ-7 באפריל, מחלקת התעופה האזרחית של הונג קונג אסרה על השימוש במטענים ניידים במהלך הטיסה, כאשר נוסעים נדרשים לשמור אותם מתחת למושב או בכיס שלפניהם, ולא עוד בתאי המטען העליונים. הרגולטור בהונג קונג קבע כי סוללות ליתיום רזרביות יכולות להישמר בתיקי יד בתנאי שכל סוללה לא תעלה על שני גרם תכולת ליתיום או דירוג של 100 וואט-שעה. כדי למנוע קצרים, הסוללות חייבות להיות מוגנות בנפרד במעטפות המקוריות, עם סרט על המסופים החשופים או בשקיות פלסטיק נפרדות.
התקרית הנוכחית מצטרפת לשורה של אירועים מדאיגים שהובילו לחיזוק הכללים ברחבי אסיה. במרץ, טיסה נכנסת של הונג קונג איירליינס מהאנגז'ו נאלצה לסטות לפוז'ו לאחר שפרצה שריפה על המטוס, כשהחשד מופנה למטען נייד שאוחסן בתא עליון. בינואר, מטוס איר בוסאן הקשור להונג קונג עלה באש לפני ההמראה בבוסאן, דרום קוריאה, מה שאילץ 176 נוסעים להתפנות ושרף כמחצית מגוף האיירבוס 321 – גם שם הוטל חשד על מטען נייד שאוחסן בתא עליון. כתוצאה מכך, חברות תעופה אסיאתיות רבות החמירו את הכללים: סינגפור איירליינס אסרה על השימוש במטענים ניידים לטעינת מכשירים במהלך הטיסה, ותאי איירווייז, אווה איר, איר אסיה וצ'יינה איירליינס יישמו כללים דומים. החל ממרץ, נוסעים בחברות תעופה דרום קוריאניות נאסר עליהם לאחסן מטענים ניידים וסיגריות אלקטרוניות בתאים עליונים או לטעון סוללות באמצעות יציאות USB במטוס.