שבוע תשיעי ברציפות שמתרחשות הפגנות בצאת השבת, יו"ר האופזיציה וי"ר סיעת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד נאם בהפגנה בהרצליה ואמר: "מה שאנחנו עושים כאן היום, גדול יותר מהפגנה נגד הממשלה, גדול יותר מהפגנה נגד ההפיכה המשטרית, מה שאנחנו עושים כאן זה להשבע אמונים למדינת ישראל.

לאהוב את המדינה זה לא רק להתרגש בטקס המשואות, או לשים דגל על האוטו ביום העצמאות. לאהוב את המדינה זה להתייצב ביום פקודה כדי להגן עליה מפני מבקשי נפשה. זה מה שאנחנו עושים היום.

הממשלה המסוכנת בתולדות המדינה חשבה שאף אחד לא יעצור אותה, אבל אז היא נתקלה במכשול בלתי צפוי: היא נתקלה בכם. בנחישות שלכם, בפטריוטיות שלכם, בזה שהחלטתם שאתם לא תעמדו מן הצד.

הממשלה לא קראה נכון את המפה. זה לא נכון שאנשים צעירים הם אדישים. זה לא נכון שלהפגנות אין השפעה. זה לא נכון שהליכודניקים לא מקשיבים לנו. זה לא נכון שאנשים לא מבינים מה הממשלה מנסה לעשות. אנחנו מבינים. הם רוצים למחוק את הדמוקרטיה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות.

כשההפגנות התחילו, אנשים אמרו אחד לשני שאף אחד לא ייצא מהבית בגלל סעיפים משפטיים שאף אחד לא מבין. אף אחד לא ייצא מהבית בגלל הוועדה למינוי שופטים, בגלל מושגים כמו "פסקת ההתגברות", ו"עילת הסבירות".

על זה הממשלה בנתה. היא בנתה על זה שזה מסובך ומבלבל ולאף אחד לא אכפת. היא חשבה שכמו תמיד היא תבלבל את הציבור דרך השופרות שלה וכלי התקשורת שלה, ועד שנבין מה קורה הכל כבר יהיה מאחורינו.

אלא שאז התברר, כמו תמיד, שהישראלים הם לא מטומטמים. אנחנו פה כי למרות מסך העשן הבנו בדיוק מה הם מנסים לעשות. הבנו שזה לא תיקון טכני, אלא נסיון לדרוס את הדמוקרטיה הישראלית.

הממשלה הזו דוחפת חוקים שהם לא רק נגד המערכת המשפטית, הם נגד כל מה שמדינת ישראל מייצגת. הם נגד הערכים הכי בסיסיים של מגילת העצמאות. נגד עצם הרעיון שאנחנו עם אחד.

הממשלה הזו היא לא ציונית והיא לא פטריוטית. אתה לא ציוני אם אתה שולח ילדים של אחרים להלחם, אבל דואג שהילדים שלך לא יתגייסו. אתה לא פטריוט אם אתה אחראי לשלטון החוק, אבל לא מקיים את החוק. אתה לא אוהב את המדינה אם אתה מזלזל ברוב האזרחים שחיים בה.

מה שקורה עכשיו, פה היום, הוא שאנחנו בוחרים להיאבק על דמותה של המדינה. אנחנו בוחרים במעורבות על פני אדישות. בוחרים בתקווה על פני הייאוש. בוחרים באהבת ישראל במקום בציניות של פוליטיקאים. בוחרים בעתיד של הילדים שלנו.

אנחנו מאמינים במדינה הזו. אנחנו מאמינים שאין לנו קיום אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה ליברלית חזקה. אנחנו מאמינים בטוב משותף אפילו אם הממשלה מנסה לפלג בינינו. אנחנו מאמינים שהזכויות הבסיסיות שלנו הן לא משהו שהממשלה נתנה לנו במתנה והן בטח לא משהו שהממשלה יכולה לקחת מאתנו.

אנחנו פה כי הבנו שאם הם נוותר עכשיו, כל מה שקדוש בעינינו יימחק. עשינו את הדבר האחרון שהם חשבו שנעשה: הורדנו את הדגל מהבוידעם, שמנו אותו על הכתפיים והלכנו להלחם על המדינה שלנו.

ברחוב קפלן בתל אביב, ובמרכז חורב בחיפה, ברחבת העיריה באשדוד, במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע, בכיכר הדקל בבית שמש, בכיכר איתן באפרת גוש עציון, מול בית הנשיא בירושלים, בכיכר התותח בראשון לציון, פה בהרצליה! אלה לא רק הפגנות נגד הממשלה – זה המפגן הכי גדול בתולדות המדינה של אהבת ישראל.

הממשלה אומרת לנו, "נצחנו בבחירות". אף אחד לא טוען אחרת, אבל זה שניצחתם בבחירות לא אומר שהכל מותר לכם.

זה שיש לכם רוב של חצי אחוז לא אומר שמותר לכם להדיר נשים מתפקידים בכירים, לא אומר שתכתיבו לנו מה מותר לנו ומה אסור לנו לאכול בפסח, לא אומר שמותר לעשות פוגרומים בחווארה, וזה בטח לא אומר שהם יכולים למחוק את בית המשפט העליון.

כל ההיסטוריה הישראלית, כל ההיסטוריה של מחאות בעולם, אומרת דבר אחד: מי שלא מוותר, ינצח. מי שנחוש, ינצח. מי שלא מתייאש לעולם, ינצח. זה לא יהיה פשוט, זה לא יהיה קצר, אבל אנחנו נלחמים על הדבר הכי חשוב בעולם: על העתיד של הילדים שלנו.

אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, אנחנו לא נוותר על הילדים שלנו, אנחנו לא נוותר עד שננצח".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן