מחסני חשמל תפצה לקוחות במאות אלפי שקלים: כך תקבלו גם

קרדיט צילום: לפ סעיף 27 א'

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר לאחרונה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד רשת "מחסני חשמל" (אלקטרה קמעונאות), שטענה להטעיה בנוגע לדירוגי יעילות אנרגטית של מוצרי חשמל. במסגרת ההסדר, הרשת תעניק הטבות בשווי 200,000 שקלים ללקוחות ותתחייב לתקן את המצגים באתר.

התביעה הוגשה על ידי איתי פליגלמן, שרכש מדיח כלים מאתר אלקטרה בדצמבר 2023, לאחר שסינן את החיפוש לפי דירוג אנרגטי A ומעלה. להפתעתו, כשהמוצר הגיע לביתו, הוא גילה כי הדירוג האנרגטי בפועל הוא D ולא A כפי שהוצג באתר.

"מחסני חשמל" טענה להגנתה כי הנתונים באתר היו זהים למוצר שהתקבל, והפער נבע מרפורמה שהחיל משרד האנרגיה בספטמבר 2022, שאימצה את התקינה האירופית המחמירה יותר. לטענתם, בין ספטמבר 2022 ליוני 2024 היתה "תקופת ביניים" שבה ניתן היה לשווק לפי שני התקנים. עוד ציינה הרשת כי פרסמה דף מידע באתר שהסביר את הרפורמה.

עם זאת, השופטת קרן אזולאי קבעה כי לא הובהר מדוע החברה לא הציגה את ההבדלים בין דירוגי האנרגיה השונים באופן מפורש לצד הצגת המוצר הספציפי. היא ציינה כי מדובר בעילת תביעה מוצדקת, שכן רוכש פוטנציאלי נחשף לשני דירוגים שונים באותו מוצר.

ההסדר כולל:

* תיקון מיידי: אלקטרה התחייבה לוודא שתוך 30 יום כל מוצר חשמלי מיובא יסומן באתר בהתאם לדין העדכני.

* הטבות ללקוחות: החברה תעניק הארכת תקופת אחריות בשנה נוספת ללא תשלום עבור עשרה מוצרי חשמל נבחרים (תנורים, מכונות כביסה ומדיחי כלים). שווי ההטבה לכל לקוח הוא 200 שקלים, עד לסך מצטבר של 200,000 שקלים.

* הפחתה בגמול: גמול התובע ושכר טרחת עורך דינו הופחתו מ-45,000 שקלים ל-30,000 שקלים, כאשר יתרת 15,000 השקלים תועבר לקרן תובענות ייצוגיות למטרות צרכניות.

 

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן