מיכה סטוקס חושף את גלובס וקומפלקס: "שקרנים ורמאים"

מיכה סטוקס, כוכב היוטיוב, הרשת והאנליסט הפיננסי, יוצא במתקפה חזיתית נגד עיתון גלובס וחברת הייעוץ קומפלקס בעקבות אזהרה שהביעו נגד מדד ה-S&P 500 בשל "ריכוזיות מסוכנת".

מיכה סטוקס טוען כי מדובר בהפחדה חסרת ביסוס שנועדה למשוך לקוחות לייעוץ בתשלום – וקורא לשלול את רישיון החברה.

 

בכתבה שפורסמה בגלובס, ונכתבה ע״י בעלי ומנהלי חברת הייעוץ קומפלקס, איתי רושקביץ ודרינה רזניקוב נטען כי הריכוזיות במניות טכנולוגיות ענקיות כמו אפל, מיקרוסופט וכד', במדד ה-S&P 500 הופכת אותו לפגיע ולמסוכן בתקופות של ירידות בשווקים. בכתבה, המדד הוגדר 'כלהיט' על אף שמדובר במדד שמוכיח את עצמו בעשורים האחרונים. אך מיכה סטוקס, המוכר לקהל רחב בזירת שוק ההון, לא נשאר חייב.

כותרת הכתבה ב'גלובס'

 

מיכה האשים את גלובס וקומפלקס בהפצת מידע מעוות, תוך ניסיון להרוויח על גב הפחדים של הציבור. "איזה סיבה יש שמדד כמו ה-S&P 500 יקרוס?" הוא שואל. "האם אנשים יפסיקו לקנות אייפונים? מדוע שמדדים המבוססים על הצלחה של חברות טכנולוגיה יקרסו פתאום? זה פשוט להפחיד את הציבור כדי לגרום להם לרוץ לייעוץ בתשלום."

צפו בדברים המלאים של מיכה סטוקס:

מיכה סטוקס אינו חוסך במילים כשהוא מתייחס למקצועיות של חברת קומפלקס: "הם לא מבינים בשוק ההון, לא מכירים את התמונה המלאה. אם הם היו מבינים, הם היו מבינים שמדד ה-S&P 500 הוא בין היציבים ביותר. קוראים לעצמם 'מומחים' ובינתיים מפחידים את כולם לחינם!"

"האם הם יכולים ומציעים מניה או מניות עם ריכוז מופחת?" תהה מיכה.

לדבריו, העיתון וחברת הייעוץ מפיצים טענות שקריות במודע כדי לגרום לציבור להיבהל. "אם הדברים האלה היו נכונים, מדדים אחרים היו נופלים אף יותר. בחמש השנים האחרונות לא ראינו מדדים אחרים עולים על ה-S&P 500." מיכה סטוקס קורא לרשויות "לשלול את רישיונם של אנשי קומפלקס," ומכנה אותם בפומבי "שקרנים ורמאים" ואף הזמין אותם לתבוע אותו בגין דברים אלו.

מיכה סטוקס ממשיך וטוען שהפחדת הציבור סביב מדד ה-S&P 500 היא לא יותר מאשר "מהלך שיווקי זול". לדבריו, "זהו ניסיון נואש של קומפלקס לזכות באמונו של הציבור דרך פחדים לא מבוססים, בזמן שהשוק ממשיך להוכיח את עמידותו."

עוד הוסיף: "למה בני משפחה בני דודים אמהות סבים סבתות צריכים להיכנס ללחץ כי הם ראו איזושהי כותרת הזויה בגלובס?"

השאלה המרכזית שעולה היא – למי הקהל צריך להאמין?

 

כתבות נוספות

דילוג לתוכן