ב-1 בינואר 2025, צפויה עליית מס הקנייה להוביל לייקור משמעותי של מכוניות חשמליות ומנועי בעירה פנימית ובנזין כאחד. בעדכון ששלח עידן עבודי, ראש תחום אנרגיה ודלקים במשרד התחבורה ליבואני הרכב בישראל, והובא על ידי תומר הדר בכלכליסט, נמסר כי השינוי ייכנס לתוקף בסוף השנה הנוכחית.

כיום, על רכבים פולטני מזהמים כגון רכבים היברידיים ו-פלאג-אין היברידיים מוטל מס קנייה בגובה 83%. בניגוד לכך, רכבים חשמליים נהנים ממס קנייה מופחת. עם זאת, התוכנית החדשה תוביל להעלאת שיעור המס גם על רכבים חשמליים, כחלק משינוי נוסחת החישוב של מס הקנייה.

נוסחת החישוב הנוכחית מבוססת על מדידת רמות המזהמים הנפלטים מהאוטו, הכוללת פחמן דו-חמצני ופחמימנים. כל רכב ממוקם בקבוצת זיהום בין 1 ל-15, כשקבוצה 1 מקבלת זיכוי מלא של 16,000 שקל, בעוד שקבוצה 15 איננה זכאית לזיכוי כלל. נוסחת החישוב החדשה שתפורסם בשבוע הבא צפויה להחמיר את הדרישות.

הדבר צפוי לגרום לעליית מחירים של מכוניות קטנות והיברידיות בכ-2,000 שקל לפחות, אם יבואני הרכב לא יספגו את ההתייקרות. השפעת השינוי צפויה להיות ניכרת בשוק הרכב, במיוחד עבור דגמים קטנים והיברידיים, שמחיריהם יעלו משמעותית בעקבות השינוי הצפוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן