ימי הקניות הבינלאומיים מאפשרים לתוקפים זדוניים ופליליים לנסות ולהונות מספר רב מאד של משתמשים באמצעות מאמץ מרוכז.
התוקפים מנסים בעיקר להשיג פרטי אמצעי תשלום בד"כ פרטי כרטיס אשראי. דרכי הפניה המקובלות למשתמשים הן באמצעות דוא"ל, פניות ברשתות חברתיות ופניות ישירות באמצעות SMS או .WhatsApp
דרכי התמודדות
• מומלץ להכין מראש את הציוד באמצעותו תבצעו את הרכישות – עדכנו מערכות הפעלה ויישומים, והקפידו
על עדכון ממקור מוכר ואמין אתרי היצרן עבור מערכות הפעלה ויישומי מחשב, חנויות היצרנים עבור יישומים לסמארטפון.
• מומלץ לעדכן את מערכות האבטחה בציוד, כגון תוכנות אנטי-וירוס ו-EDR.
• הימנעו מגלישה לאתרים רגישים באמצעות רשתות WiFi ציבוריות.
• העלו את סף החשדנות לגבי הודעות חשודות, גם אם השולח מוכר לכם. אם ההצעה נראית טובה מדי מכדי להאמין לה, היא כנראה כזו. מחירים נמוכים בצורה חריגה עלולים להעיד על אתר מזויף או הונאה.
• הימנעו מהפעלת קישורים/צרופות הנשלחים אליכם, בפרט קישורים מקוצרים המסתירים את היעד הסופי, ואם ההצעה בכל זאת מעניינת אתכם, חפשו פרטים לגביה באופן עצמאי באמצעות שימוש בחיפוש רלוונטי ברשת. ניתן להיעזר באתרים כדוגמת scanmysms.com לבירור אמינות הודעות SMS וכד'.
• אם החלטתם לרכוש מאתר מסוים, וודאו כי שמו תואם לתוכנו, אינו שיבוש או דומה/קרוב לשם הנכון,
והגלישה אליו מוצפנת HTTPS בתחילת הכתובת. וודאו ככל האפשר כי התעודה הדיגיטלית של האתר לגיטימית.
פרטים נוספים באתר מערך הסייבר הלאומי