נחשף: מי מימן את הקמפיין של סמוטריץ'? ולמה הנתונים שקריים

קרדיט צילום: רשתות חברתיות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', פרסם השבוע את "הדו"ח לאזרח", שבו הוא מציג את הישגיו בקידום כלכלת ישראל. הדו"ח מתמקד בצעדים שננקטו במהלך מלחמת "חרבות ברזל" ובהתמודדות עם האתגרים הכלכליים שנלוו לה. בין היתר, הדו"ח מדגיש את התמיכה במפונים, במשרתי המילואים ובעסקים שנפגעו מהמלחמה, וכן את השמירה על יציבות השקל והבורסה.

עם זאת, הדו"ח זכה לביקורת נוקבת על כמה אי דיוקים שהופיעו בו. הערב במהדורה המוקדמת של חדשות 12 עם קרן מרציאנו, נטען כי חלק מהרפורמות שבהן מתגאה סמוטריץ' לא מומשו בפועל. לדוגמה, שיפור האשפוז הפסיכיאטרי והפרטת מערך הקבורה הוזכרו כהישגים, אך בפועל לא יצאו לפועל או שהיו במחלוקת ציבורית. בנוסף, הועלו תהיות לגבי הצגת נתונים כלכליים מסוימים, שלטענת המבקרים אינם משקפים את המציאות המלאה.

הביקורת מתמקדת גם בכך שהדו"ח מציג תמונה ורודה של המצב הכלכלי, בעוד שבפועל הציבור מתמודד עם יוקר מחיה גובר, קיצוצים בשירותים הציבוריים והעלאות מיסים. המבקרים טוענים כי הדו"ח נועד לשרת מטרות פוליטיות ולהציג את שר האוצר באור חיובי, תוך התעלמות מהקשיים האמיתיים שאיתם מתמודדים האזרחים.

סמוטריץ' מצידו טוען כי הדו"ח משקף את המאמצים הרבים שהושקעו בחיזוק הכלכלה הישראלית בתקופה מאתגרת, וכי הצעדים שננקטו נועדו להבטיח את חוסנה הכלכלי של המדינה בטווח הארוך. הוא מדגיש את החשיבות בשיתוף הציבור במידע על התנהלות הכלכלה והתקציב, ומזמין את האזרחים לעיין בדו"ח המלא ולהכיר את התוכניות לעתיד.

לשאלת חדשות 12, לשכת שר האוצר סירבה להתייחס לשאלה מי מימן את הקמפיין שמזכיר קצת תעמולת בחירות, ומסר: "שמחים שהצלחנו סוף סוף לגרום לכם לעסוק ברפורמות הרבות שאנחנו מקדמים לטובת אזרחי ישראל".

 

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות