ניצלו את ההזדמנות וירדו מהעץ – רון דניאל

כולנו התעוררנו היום (ראשון) לידעה שצה"ל ביצע פעולת מנע בדרום לבנון. מה בדיוק מנענו? זה לא רלוונטי העיקר שחיזבאללה ניצל את הזדמנות לרדת מעץ הגבוהה שהוא תיפס עליו כבר מעל חודש מאז חיסולו של פואד שוכר בסוף החודש הקודם.


אי אפשר שלא להשוות את היחס של הלבנונים לחבריהם בעזה לבין היחס שלנו למהומות האריטראים בדרום תל אביב. גם שם השבוע היה מקרה בו נרצחו 2 אנשים שלא ממש השפיע על סדר היום הישראלי. ובצק לא חסרים לנו צרות בכדי שנבכה על מותם של אחרים שרק הורסים את האזור כך בדיוק היחס בין לבנון לעזה מות המרצחים בעזה לא באמת מזיז למישהו בלבנון אתם בטח שואלים אם כך מדוע בכל זאת חיזבאללה מתערב? אז יש כמה סיבות:


1. "תרבות ערבית" – יש מכות? אז למה שלא אצטרף?
2. "חיילים של מישהו" – חיזבאללה ללא איראן מתפורר ממזמן כל התחמושת וכל המשכורות משולמים ע"י משמרות המהפכה של איראן.
ולשתיהם חשוב שאנחנו הישראלים נבין דבר אחד "מילה שלנו זה מילה" חיזבאללה והעומד בראשה מחויב ליצור תמונה שאם הוא מאיים, הוא עומד במילה שלו.

אכן לפני פחות מחודש הוא איים שהוא ינקום את מותו של הרמטכ"ל שלו פואד שוכר שחוסל ע"י ישראל.
מאז עברו המון מים בנהר והמון תחמושת בים התיכון האמריקאים הציבו סביב האזור נושאות מטוסים בכמות שיכולה לשטח מדינה ב12 שעות ובדרום לבנון ראו את זה והחליטו שהם יורדים מהעץ אבל מה עושים עם העיקרון ש"מילה זו מילה"? ממתינים להזדמנות להגיד "תקפנו" מבלי לעשות שום דבר.

ועוד שהלבנונים רואים היטב שאם צה"ל מחליט הוא הופך אזורים שלמים לחניונים בדיוק כמו שקרה מאז ה 7 באוקטובר וקורה כעט בעזה ולבנון מדינה עניין כמו כל מדינה שמשטלת עליה ארגון תרור מבינים שהם לא רוצים חניונים.

במיוחד לאור העובדה שציר ההתנגדות של איראן התחיל להיות "הילד החכם באזור" ומשגר מסרים שעצם ההמתנה היא הענישה ובטוח ששיבוש תחושת הביטחון של האזרחים היא ענישה קשה יותר ממתקפה והוא צדק אבל פרט אחד הוא לא לקח בחשבון, החופש הגדול שהתחיל לפני שבועיים עם כל הכבוד לאיום ממשי של תקיפה להיות עם הילדים בבית זה הרבה יותר קשה אז כמו תמיד הישראלים שכחו מהר מידי את האיומים ויצאו למלא את אתרי הטיולים בכל חלקי הארץ.

קרדיט צילום: לפי סעיף 27 א'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן