יום לאחר התפטרותו של ח"כ אלמוג כהן מתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה על רקע הכוונה להמשיך בהקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג ברמת דוד, משגרות רשויות רבות בצפון מכתב חריף לראש הממשלה, בדרישה חד-משמעית: לממש את ההחלטות המקצועיות ולהקים את השדה המשלים ברמת דוד בהקדם.
במכתב, עליו חתומים ראשי הערים עפולה, כרמיאל, טבריה, נוף הגליל, בית שאן, צפת, חצור הגלילית, קריית ביאליק ועמק הירדן, מודגש כי "כלל הגורמים המקצועיים מצביעים שוב ושוב על רמת דוד כחלופה המועדפת, הן מבחינה תעופתית והן מבחינה תכנונית, כלכלית וביטחונית." ראשי הרשויות רואים בפרויקט "מנוע צמיחה דרמטי עבור הצפון ובעל משמעות חסרת תקדים לשגשוג כלכלי תיירותי ולאומי."
הם קוראים לראש הממשלה "להאיץ את תהליך התכנון ולהקים את השדה המשלים במהירות האפשרית," ומבהירים: "אנחנו מייצגים את הציבור שצריך תחבורה, תעסוקה ועתיד בגליל."
"לא דיפ סטייט – פרויקט לאומי"
אבי אלקבץ, ראש העיר עפולה ויו"ר פורום רשויות להקמת שד"ת בצפון, מתייחס בנחרצות לטענות שהועלו: "אנחנו לא דיפ סטייט – מדובר בפרויקט לאומי שהמיקום הנכון שלו הוא בגליל." אלקבץ מדגיש כי לאורך שנים רבות, כל הגופים המקצועיים שעסקו בנושא קבעו כי "הגישה התעופתית, הניתוח הביטחוני והתחזיות הכלכליות – כולם הראו שוב ושוב שרמת דוד היא החלופה הנכונה והישימה ביותר." הוא מוסיף כי שדה התעופה עתיד לשרת ולשמש למעלה מ-4 מיליון תושבי הצפון, ומסכם: "אנו אוהבים את ח"כ אלמוג כהן ומחבקים את אחינו תושבי הדרום, אבל שדה תעופה משלים לנתב"ג חייב לקום משיקולים מקצועיים ולפי טובת המדינה ולא משיקולים אחרים."
"הזדמנות פז לשיקום והצמחת הגליל"
משה קונינסקי, ראש העיר כרמיאל ויו"ר המועצה הלאומית לגליל, מחזק את הדברים: "הקמת שד"ת משלים נתב"ג בגליל זהו צו השעה בשיקום והצמחת הגליל כולו." קונינסקי מציין כי לאורך השנים הגליל חסר השקעות ממשלתיות, וכי זוהי "הזדמנות פז שבה אנו צריכים לחזק את הכלכלה והצמיחה הדמוגרפית בגליל ע"י יצירת מנוע צמיחה בסדר גודל לאומי שיביא בשורה גדולה לתושביו."
הקמת שדה התעופה ברמת דוד נתפסת על ידי ראשי הרשויות בצפון כהזדמנות היסטורית לפתח את האזור, להביא למנוף כלכלי משמעותי, ולקדם את מעמדו של הגליל כמרכז תיירותי ותעסוקתי עבור תושביו.