הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של שר התקשורת שלמה קרעי לחסימת ערוץ "אלמיאדין" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה. בעקבות האישור, קרעי חתם על צווים להחרמת ציוד ולחסימת אתרי האינטרנט של הערוץ.

יש לציין כי בתחילת המלחמה יצאו צווי סגירה ועד לפני מספר שבועות הערוץ וכתביו לא נראו בישראל כלל. עם זאת, לפני כשבועיים עיתונאי הערוץ הופיעו מחדש בישראל כשסיקרו את פגיעת הרקטה במגרש הכדורגל במג'דל שמס, אשר הובילה למותם של 12 ילדים. כתוצאה, השר הביא את הצווים לאישור בממשלה, לאחר שקיבל חוות דעת מגורמי הבטחון ואת הסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, בחודש שעבר בית המשפט קיבל את בקשת המדינה להפסקת שידורי רשת אל-ג'זירה בישראל, כשהצו על עצירת השידורים הוארך ב-45 ימים נוספים. בהחלטה בית המשפט קבע כי תכני הערוץ "מהווים פגיעה ממשית בביטחון המדינה".

לפי החלטת השופט חגי ברנר, "הוצגו מסמכים המעידים כי התכנים המשודרים בערוץ היוו את המניע למעשיהם של פוגעים בתחומי המדינה, לרבות הפיגוע בצומת בית קמה ולרבות פיגועים במזרח ירושלים. בראשית חודש יולי נפל לוחם צה"ל בעטיו של מטען שהוטמן מתחת לכביש באזור טולכרם, ובחודש שקדם לו נפל לוחם אחר בעטיו של מטען דומה שהוטמן בג'נין" הוסיף והזכיר השופט. "אין ספק ששידורים מעין אלה לא נועדו אלא לעודד פגיעה בכוחות צה"ל, ולא ניתן לייחס תום לב או תמימות למי שנטל חלק בשידורם".

 

קרדיט צילום: דוברות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן