כתב אישום הוגש נגד אברהים אל רמאדי, תושב ירושלים כבן 22, שתכנן מטעם חמאס, לבצע פיגוע טרור במהלך הפגנה להשבת החטופים בתל אביב

בנוסף, הסית לטרור והזדהה עם ארגון הטרור חמאס במספר הזדמנויות ברשתות החברתיות. במקביל ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגד

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד פועה בן טוב מפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם תכנן לבצע פיגוע טרור נגד יהודים עם שניים נוספים ולשם כך נפגש עם חבר ארגון חמאס וחבר בקבוצת הטרור גדודי טול כרם כדי שיעזור להם.

השלושה תכננו לבצע פיגוע עם מטען חבלה אשר מופעל מרחוק עם טיימר ודנו ביניהם על הדרך העדיפה לביצוע הפיגוע אשר יגבה את חייהם של יהודים רבים. השלושה דנו בהצעות הבאות לפיגוע – הנחת מטען בהפגנה למען השבת החטופים בעיר תל אביב, פיגוע ירי לעבר אוטובוס בבקעה, חטיפה של יהודים, הנחת מטען באוטובוס שבו נוסעים יהודים לכיוון קריית ארבע.

בשלב מסוים החליט אחד מחברי הקבוצה שלא להמשיך בתכנון והנאשם צירף אדם אחר לטובת ביצוע הפיגוע כדי לסכם את הפרטים הסופיים, לאחר שהחליט כי יש לבצע את הפיגוע בתל אביב במהלך הפגנה להשבת החטופים. לפני כחודש וטרם הוציאו לפועל את תכניתם הנאשם נעצר.

על פי כתב האישום, הנאשם הסית לטרור, הזדהה עם ארגון טרור ופרסם פרסומי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, בשלוש הזדמנויות שונות בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו. כך לדוגמא, ב-9.10.2023, פרסם בחשבון הטוויטר תמונה של מחבלי חמאס חמושים ורעולי פנים. לצד התמונה נכתב "גדודי אלקסאם", "#מבול אלאקצא", אלוהים תן לאסלאם ולמוסלמים ניצחון, ההתנגדות הבלתי מנוצחת. #ג'האד או מות קדושים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור, הסתה לטרור, מגע עם סוכן חוץ וקשר למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות.

בשנה החולפת, סיכלו שוטרי מחוז ירושלים בסיוע שב"כ וגורמים נוספים, עשרות פיגועים וכוונות לכאלו באזור ירושלים במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות. משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר:

"משבח ומברך את מפקדי ושוטרי מחוז ירושלים על סיכול פיגוע הטרור שתכנן על ידי מחבל תושב מזרח ירושלים.

בד בבד עם הלחימה בלבנון ובעזה – העיניים על מחבלים מתוכנו. משטרת ישראל משקיעה מאמץ רב לסכל אותם מבעוד מועד.

עוצמה יהודית תמשיך להיאבק בטרור בכל הכוח ולחוקק חוקים כמו חוק גירוש משפחות מחבלים, חוק עונש מוות למחבלים וחוקי הרתעה נוספים, עד אשר נמגר ונעקור את הטרור מבית".

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן