סמל תומר נגר, לוחם גולני בן 20 מאזור, נפל בבוקר השבעה באוקטובר, לאחר שניהל לבדו קרב בלימה מול עשרות מחבלים. נגר ראה חיילים רבים לכודים במיגונית סמוכה והבין שהדרך היחידה להצילם היא לחפות באש על נסיגתם חזרה לבסיס.

בשעה 06:00 בבוקר השבעה באוקטובר, עלה נגר לשמירה בבונקר של מוצב כיסופים, בו הוצב יחד עם חבריו לגדוד 51 של גולני. הבונקר מרוחק מהמוצב כמאה וחמישים מטר וחוצץ בין המוצב לבין נתיבי חדירת המחבלים.

נגר, חייל צעיר, המשרת עשרה חודשים בצבא, היה בבונקר לבדו כשברשותו נשקו – מקלע נגב – וכוננות תחמושת מלאה – 675 כדורים. קצת יותר מחצי שעה עברה עליו בשלווה, עד 06:37 החלה פלישת לוחמי החמאס מול עיניו – תחילה באופנועים, מאוחר יותר גם בגלים רגליים ממעבה החורש הסמוך.

התצפיתניות במוצב כיסופים ראו את סדר הכוחות העצום של המחבלים והבינו שסיכוייו של תומר לשרוד מולו לבדו אפסיים, לכן פקדו עליו מחדר המבצעים של המוצב לרוץ מיד פנימה למוצב. אך לתומר היו תוכניות אחרות. הוא ראה חיילים רבים לכודים במיגונית סמוכה והבין שהדרך היחידה להצילם היא לחפות באש על נסיגתם חזרה לבסיס

הלוחם גם הבין שהעמדה הקדמית המנותקת שהחזיק מעכבת את התקדמות האויב ונותנת לחיילים במוצב דקות יקרות מפז להתלבש, להתחמש, לתפוס עמדות הגנה ולהתייצב כראוי ללחימה. ולכן החליט תומר להתעלם מהקריאות החוזרות ונשנות בקשר הקוראות לו לחזור למוצב ולהציל את עצמו, ותחת זאת להילחם לבדו.

בקור רוח, באומץ לב, במקצוענות קרבית, ברעות ובהקרבה שאין להם שיעור ומשל, הוא נשאר בבונקר, ולאורך ארבעים דקות תמימות ניהל לבדו קרב בלימה מחושב שהשיג את שני יעדיו: חילוץ החיילים מהמיגונית וקניית הזמן היקר שנדרש למוצב כיסופים להתארגן ולהתייצב ללחימה. תומר נגר ירה את כל התחמושת שהיתה ברשותו עד הכדור האחרון, ופגע בעשרות מחבלים. גופתו נמצאה בעמדתו בבונקר וסביבה 675 תרמילי מקלע נגב ריקים.

"תומר כיוון גבוה בנחישות, מצא את הדרך ברגישות, נגע בכל נשמה שפגש באמצע הדרך והוכיח במעשיו היום-יומיים את שהרבה לומר כדי לבסס את תפיסתו שהכול אפשרי: 'הכול בראש' ו'רק המעז מצליח'. לנצח תומר יהווה הוכחה לעוצמתו של כוח הרצון, ועל כך יהיה ראוי להערצה תמיד. תומר הוא ההוכחה שהרוח מנצחת הכול, תמיד", כתבו בני משפחתו.

 

קרדיט צילום: דובר צה"ל

2 Responses

  1. יהי זכרו ברוך. דמעות עולות בעיניי למקרא אצילות הנפש אהבה והדאגה שרכש לחבריו. אשרי העם שאלו הם בניו. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן