פנסיונר נעקץ על ידי מתחזים לשוטרים: כך השיבו את כספו

קרדיט צילום: בדלתיים סגורות

פנסיונר בשנות ה-70 לחייו ממרכז הארץ הפך בחודש פברואר 2024, קורבן להונאה מתוחכמת, שבמסגרתה אלמונים התחזו לשוטרי אגף הסייבר ושכנעו אותו למסור לידיהם את פרטיו האישיים. באמצעות המידע, נטלו בשמו הלוואה על סך 95,900 שקל מבנק הפועלים ומשכו כ-78 אלף שקל נוספים ממכשירי כספומט ברחבי הארץ.

ההונאה כללה שיחת טלפון ממי שהציגה עצמה כקצינה במשטרה, שטענה כי מתבצע ניסיון פריצה לחשבונו של הפנסיונר. היא אף שלפה פרטים מדויקים מתוך החשבון כדי לחזק את אמינותה. זמן קצר לאחר מכן, הגיעו לביתו שני מתחזים לשוטרים כדי לקחת ממנו את כרטיסי האשראי שלו.

לאחר המקרה התגלה כי הנוכלים לקחו הלוואה בסך של 95,500 אלף שקל מבנק לאומי, סכום שגבוה פי 20 מהכנסתו החודשית. נציין כי במקרה אחר בו ביקש הפנסיונר הלוואה בגובה של 40 אלף שקל, הבנק אישר את הבקשה רק לאחר בדיקות מעמיקות והחתמת ערבים.

בנוסף לכך, הצליחו הנוכלים למשוך דרך כספומטים שונים בכל רחבי הארץ סכום שגבוה מ-78 אלף שקל נוספים. הנוכלים לא הסתפקו בזה וניסו לבצע עסקה באמצעות כרטיס האשראי בסך של 3,000 שקל, אך חברת כ.א.ל לא אישרה אותה.

הפנסיונר, שהבין רק לאחר מעשה כי נפל קורבן לתרמית, ביטל את כרטיסי האשראי ומנע עוקץ נוסף בסך של 36 אלף שקל. לאחר מכן, פנה לבנק הפועלים בבקשה להשבת הכספים, אך בבנק סירבו בטענה שהמידע נמסר מרצונו, ואף דרשו ממנו להחזיר את ההלוואה בתנאי פריסה של עשר שנים ובריבית גבוהה. רק לאחר מעורבות של עורכי דינו, מריאנה לי ויואב סברוב, ולאחר תלונה שהוגשה לבנק ישראל, שינה הבנק את עמדתו.

בעקבות ההתערבות, בוטלה ההלוואה, חשבונו של הפנסיונר זוכה בכ-43 אלף שקל, ובוטלה יתרת ההלוואה שחסכה לפנסיונר סכום של כ-100 אלף שקל נוספים. מדובר בהישג משמעותי למאבק בזכויות לקוחות, שנפלו קורבן לעבירות סייבר וקריאת אזהרה למוסדות הבנקאיים לבחון היטב את נהלי האשראי והאבטחה שלהם.

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן