פרסום ראשון: ילד בן 10 נדבק באמבה אוכלת מוח לאחר שנפש בפארק המים חוף גיא; הפארק נסגר עד להודעה חדשה.

מדובר במקרה השני השנה, לאחר שלפני כחודש נדבק אדם נוסף באמבה המוכרת בשם המדעי "נגלריה פאולרי". הילד בן ה-10 שבילה בפארק המים לפני 8 ימים פיתח בתחילת השבוע תסמינים שמבדיקה שנעשתה בבית החולים, עלה כי כי נדבק באמבה, בה נדבקים כתוצאה מכניסת מים לתוך רירית האף ומשם למוח.

לאחר התחקות אחר המקומות בהם היה הילד, עולה כי הוא רחץ בפארק המים חוף גיא. בעקבות כך, הוחלט על סגירת הפארק לצורך בדיקות מעבדה ועד להודעה חדשה.

*עדכון מהמרכז הרפואי זיו, צפת: מצבו של הילד בן ה- 10 ממשיך להיות קשה. הוא מורדם ומונשם. משרד הבריאות עדכן בשעה האחרונה שהילד נדבק באמבה הקטלנית כנראה בחוף גיא בכינרת ונשקפת סכנה לחייו.

צוות מחלקת הילדים במרכז הרפואי זיו, העלה את החשד במהירות ועוד טרם התקבל הזיהוי הוודאי דרך המעבדה, הוחלט על תחילת מתן טיפול אנטיביוטי מקיף. כולנו תקווה שהתגובה המהירה כולל מתן הטיפול תציל את חייו של הילד שכאמור מצבו קשה.

ד"ר הלל פרנקנטל, מומחה בכיר בטיפול נמרץ ילדים בזיו; "מדובר בילד בן 10, בריא שהגיע אתמול בבוקר לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, לאחר ארבעה ימים שלא חש בטוב. הילד הובא ע"י הוריו וכבר בבירור ראשוני עלה חשד להידבקות במחלת האמבה הנדירה. באופן מידי הצוות החל בפעולות היערכות להענקת הטיפול המתאים עוד טרם התקבלה תשובה ודאית" עוד הוסיף "שהטיפול כלל תרופות שאינן נמצאות בשגרה בבתי החולים והן הובאו במהרה לזיו".

הסכנה הגדולה טמונה בשיעור התמותה הגבוה של המחלה. ד"ר פרח חנא, מומחה זיהומים בילדים מהמרכז הרפואי זיו מסר: "בעולם דווחו ואובחנו כמה מאות מקרים, ובודדים שרדו. ולכן הזיהוי המהיר של הצוות העניק זמן יקר וחשוב וכולנו תקווה שהדבר יציל את חייו של הילד".

כל אדם שהיה במים בפארק חוף גיא, בשבועות האחרונים וסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות, מומלץ כי ייבדק בחדר המיון בבית החולים הקרוב למגוריו, כל מי שאין לו תסמינים אלה, לא נדרש לבדיקה, גם אם היה בפארק.

 

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן