בפעולה משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומשטרת ישראל, פוענח רצח מכוון שתוכנן ובוצע על ידי חוליית חיסול מארגון הפשיעה אבו לטיף. כתב אישום הוגש נגד החשודים, אשר מטרתם הייתה להטיל מורא על ראש עיריית מע'אר הנבחר.

ביום 9 במרץ 2024, נרצח פטין קיזל, צעיר בן 33 תושב מע'אר, שהיה בן דודו ויד ימינו של ראש עיריית מע'אר הנבחר. הרצח התבצע שבועיים בלבד לאחר הבחירות, כאשר קיזל עמד בראש קמפיין הבחירות של ראש העיר ונועד לשמש כעוזרו האישי.

במסגרת חקירתם של החשודים, נתפסו עשרה תושבי ראמה, סאג'ור ובית ג'אן בחשד למעורבות ברצח. מהחקירה עלה כי הרצח תוכנן בקפידה במטרה להטיל אימה על ראש העיר החדש ולהשפיע על פעילותו.

ביום שלאחר הבחירות, נשדד רכב על ידי חוליה מארגון אבו לטיף, במטרה לשמש ככלי לרצח. ביום האירוע, חברי החוליה עקבו אחר קיזל ביציאתו מחדר הכושר בעיר מע'אר, ופתחו באש קטלנית שהביאה למותו. לאחר הירי, נמלטו חברי החוליה מהמקום והעלו באש את הרכב.

כלי נשק שנתפסו

במהלך החקירה נתפסו 46 אמצעי לחימה, כולל רובי ציד, נשק M4, מטענים, חומרי נפץ, תחמושת, רימוני רסס, רימוני הלם, רחפנים ועוד.

ב-14 ביולי 2024, הוגש כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד אנשי ארגון אבו לטיף בגין עבירות רצח בנסיבות מחמירות, הצתה, עבירות בנשק, סיוע לניסיון רצח ושוד בנסיבות מחמירות.

המשטרה פירטה את שמות החשודים שנעצרו במסגרת חקירת הפרשייה:

הרוצחים: כיואן עוידה- ראש החולייה. במהלך תקופת מעצרו, נמצא מת בתאו. חקירת נסיבות מותו, מצויה בבדיקת הגורמים המוסמכים לכך וכן ביאן עוידה

הסייענים: כיאן אחמד- תצפיתן ונהג מילוט, אימן אברהים- נהג ברכב הרצח, יזן אברהים, גולן אברהים, ענאן אברהים

כלי נשק שנתפסו בידי החוליה

גורם בכיר בשב"כ ציין: "שב"כ פועל וימשיך לפעול לשמירה על סדרי המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל בכל הכלים הנתונים לרשותו על פי חוק. באירועים בהם ארגוני פשע פועלים להטיל אימה ולפגוע בנבחרי ציבור על מנת לפגוע במוסדות המדינה, שב"כ יפעל למצות את מלוא חומרת הדין עם מי שלקח חלק בכך".

מצורפים סרטון מפעילות המעצרים ותפיסת אמצעי לחימה רבים, סרטון עם סינק של סגן ניצב עוזי הדר מימ"ר מחוז צפון, ותמונות מזירת הרצח וכלי הנשק שנתפסו.

קרדיט: דוברות המשטרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן