מדינת ישראל עומדת בפני צומת דרכים כלכלי מורכב. בעוד האזרחים מתמודדים עם יוקר מחיה גואה, הממשלה מגבשת תוכניות שעשויות לשנות באופן דרמטי את הכלכלה הדיגיטלית במדינה ולהכנס לכם שוב עמוק לכיס.

בכנס השנתי של לשכת רואי החשבון, שי אהרונוביץ', מנהל רשות המיסים, חשף תוכנית שאפתנית להגדלת הכנסות המדינה ב-30 מיליארד שקלים בשנה במהלך שש השנים הקרובות. במרכז התוכנית עומדים שני מהלכים מרכזיים הם ביטול הפטור ממע"מ על רכישות מקוונות עד 75 דולר והטלת "מס נטפליקס" על שירותים דיגיטליים זרים.

כיום, ישראלים נהנים מפטור ממע"מ על רכישות מקוונות עד 75 דולר. ביטול הפטור צפוי להוסיף 1.1 מיליארד שקלים לקופת המדינה, אך עלול לייקר משמעותית את הקניות המקוונות עבור הצרכן הישראלי.

התוכנית השנייה, המכונה "מס נטפליקס", מבקשת להטיל מע"מ על שירותים דיגיטליים זרים כמו נטפליקס, דיסני פלוס, אדובי וגוגל דרייב. הצעד הזה צפוי להניב למדינה 700-800 מיליון שקלים בשנה. בעוד הממשלה מקדמת את תוכניותיה, עולות שאלות קריטיות: האם ישראל ערוכה לשינויים אלה בכלכלה הדיגיטלית? כיצד ישפיעו המהלכים על חדשנות וצמיחה? ומה יהיו ההשלכות ארוכות הטווח על הצרכן הישראלי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן