תביעה ייצוגית נגד "קפה קפה": האם כולנו שילמנו יותר ממה שחשבנו?

לקוחות רשת "קפה קפה" הופתעו לגלות כי חיוב נוסף של 10% דמי שירות מתווסף לחשבונם ללא הודעה מוקדמת. כעת, תביעה ייצוגית בסך מיליוני שקלים דורשת להחזיר את הכספים שנגבו לכאורה שלא כדין – ולחייב את הרשת לשנות את מדיניות הצגת המחירים שלה.

 

 

רשת בתי הקפה "קפה קפה" עומדת בפני תובענה ייצוגית שהוגשה לאחרונה לבית המשפט השלום בחיפה, בטענה כי היא גובה דמי שירות בגובה 10% מכלל לקוחותיה – מבלי להציג זאת בצורה ברורה בתפריט או במקום העסק. התובענה, שהוגשה על ידי צרכנית שהופתעה לגלות את החיוב הנוסף לאחר קבלת החשבון, עשויה להוביל להחזר כספי של מיליוני שקלים לצרכנים.

על פי הבקשה, הלקוחה ביקרה באחד מסניפי "קפה קפה" בחיפה, הזמינה מספר מנות והופתעה לגלות כי בחשבונה נוסף תשלום של 10% דמי שירות – ללא כל הודעה מוקדמת. לדבריה, בתפריט או במקום העסק לא היה כל אזכור על כך שהחיוב יתווסף באופן אוטומטי, ובכך נמנעה ממנה האפשרות לקבל החלטה מודעת אם לשלם את התוספת או לא.

לטענת עורכי הדין שמייצגים את התובעת, מדובר בהפרה של חוק הגנת הצרכן, המחייב בתי עסק להציג את המחיר הכולל של המוצרים והשירותים שהם מציעים. במקרה הזה, הסכום האמיתי אותו שילמה הלקוחה היה גבוה מהמחיר שהוצג לה – מהלך שעל פי חוק עשוי להיחשב כהטעיה צרכנית.

 

מי עומד מאחורי התביעה?

התביעה הוגשה על ידי גברת בל נאמן, אשר ביקרה באחד מסניפי "קפה קפה" בחיפה וגילתה את החיוב הנוסף של 10% דמי שירות ללא הודעה מוקדמת. את התובעת מייצג עו"ד גיא אלון מחיפה, המתמחה בתביעות צרכניות ובתובענות ייצוגיות.

על פי כתב התביעה, מטרת ההליך היא לא רק להשיב לצרכנים את הכספים שנגבו מהם ללא ידיעתם, אלא גם לוודא שרשתות מסעדות ובתי קפה יפעלו בשקיפות מלאה מול הלקוחות, בהתאם לחוקי הגנת הצרכן.

 

השלכות אפשריות לצרכנים ולרשת

אם בית המשפט יקבל את הבקשה ויאשר את התביעה כייצוגית, ייתכן כי אלפי לקוחות אשר שילמו את דמי השירות שלא מדעת, יוכלו לקבל החזרים. סכום התביעה הכולל מוערך בכ-2.5 מיליון שקלים, אך המספר עשוי לגדול ככל שיצטרפו צרכנים נוספים לתובענה.

במקביל, פסק דין תקדימי יכול להוביל לשינוי במדיניות התמחור והצגת המחירים של בתי עסק בענף המסעדנות, ולהגברת השקיפות כלפי הצרכנים.

 

"אפס סובלנות להטעיית צרכנים"

תחום הצגת המחירים במסעדות ובתי קפה עלה לכותרות מספר פעמים בעבר, כאשר רשתות שונות נתפסו בגביית תשלומים לא מוצהרים. ברשות להגנת הצרכן כבר הודיעו בעבר כי מדובר בעבירה חמורה, והדגישו כי כל צרכן רשאי לדעת מראש את המחיר הסופי אותו הוא עומד לשלם, ללא הפתעות בסוף הארוחה.

בעלי עסקים ייאלצו מעתה לשקול היטב את מדיניות התמחור שלהם, כאשר יותר ויותר צרכנים הופכים מודעים לזכויותיהם ולא חוששים לעמוד עליהן.

כעת, בית המשפט יצטרך להכריע האם לאשר את התובענה כתביעה ייצוגית. אם יאושר ההליך, הרשת עשויה להיאלץ להשיב ללקוחותיה את הסכומים שנגבו שלא כדין ואף לשנות את מדיניות הצגת המחירים שלה.

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן