אירוע משפטי דרמטי: תביעה ייצוגית בסכום עתק של מאות מיליוני שקלים הוגשה נגד רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס. (מרכז מעיין מעיין החינוך התורני בארץ ישראל בני יוסף ע"ר 580121952) התביעה, שהוגשה בבית המשפט האיזורי לעבודה בתל אביב, מעלה האשמות חמורות על הפרת זכויות עובדים בהיקף חסר תקדים המוערך בכ- 200 מיליוני שקלים.

בעבר עלו טענות רבות מצד מורים במגזר החרדי אודות אופן ההתנהלות, אך כעת מוגשת תביעה שמבקשת להחזיר את כספם של כלל המורים עד 7 שנים אחורה.

התובע בתביעה זו הוא דר' ראובן קאיקוב, חרדי מנתניה, עובד ותיק ברשת מעיין החינוך התורני.

קאיקוב טוען כי לאחר שנים של עבודה נאמנה, גילה כי זכויותיו וזכויות עמיתיו לעבודה הופרו באופן חמור ומתמשך. לטענתו, רשת מעיין החינוך התורני חבה עבורו סך של מעל 61,000 ש"ח.

מי שמוביל את המאבק המשפטי לצדו הם עו"ד מיכאל רביבו, עמית לוין ושגיא רבינוביץ, מומחים בתחום התביעות הייצוגיות, ומוכרים בזכות הצלחותיהם במאבקים משפטיים דומים.

כתב התביעה מתאר שורת הפרות חמורות, ביניהן:

– הפרת חוזי עבודה והונאת עובדים בהיקפים רחבים, אי תשלום מלא של תנאים סוציאליים וזכויות נוספות שמגיעות לעובדים, כגון הפרשות לפנסיה וקרן השתלמות, הצגת נתונים כוזבים בנוגע לתנאי העבודה והפנסיה במסגרת תוכנית "אופק חדש" ועוד

התביעה הוגשה בבית המשפט האיזורי לעבודה בתל אביב, כשהמטרה הברורה היא להביא צדק ושינוי מקיף ביחס של הרשת לעובדיה. התובע מבקש מבית המשפט להורות לרשת לפצות את העובדים שנפגעו ולשפר את תנאי העסקתם, תוך הדגשת הצורך בשקיפות ואמינות מצד המעסיקים.

עו"ד המייצגים את התובע, מסבירים כי מדובר בתביעה שמטרתה להגן על זכויות העובדים ולמנוע מרשת מעיין החינוך התורני להמשיך לפגוע בזכויותיהם. "זו תביעה חשובה ומרכזית," "אנו מקווים שהיא תוביל לשינוי משמעותי ביחס הרשת לעובדיה, ולהגברת ההגינות והשקיפות במגזר החרדי."

האם רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס תידרש לשלם מאות מיליוני שקלים?

האם הטענות החמורות יתבררו כנכונות? האם הרשת תידרש לשלם פיצויים בסכומים עצומים לעובדיה? ימים יגידו. דבר אחד ברור: מדובר בתביעה שיש לה פוטנציאל לשנות את פני התעסוקה במגזר החרדי, וליצור תקדים משפטי משמעותי.

המשיכו לעקוב אחרי ההתפתחויות הדרמטיות בתביעה זו, שעשויה לחשוף פרטים נוספים ומפתיעים על הנעשה ברשת מעיין החינוך התורני.

 

להזכירכם, בשבוע שעבר חשפנו כאן תביעה דומה שהוגשה נגד רשת מעיין החינוך העצמאי

 

2 Responses

  1. כל הכבוד הוא ממש צודק ומגיע לכולם לקבל את מה שמגיע להם. כל הכבוד לד'ר קייקוב על היוזמה שה' ישלח לו כל טוב והמון הצלחה בכל מעשה ידיו מצדיעים לך בענק על היוזמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן