עוגיות עבאדי הן סוג של קונצנזוס ישראלי. העוגיות "המזרחיות" הקטנות והממכרות שהפכו לנשנוש הקבוע ליד כוס התה או הקפה, שלטו על הקטגוריה שכמעט ולא כללה מתחרים – עד שצצה לאחרונה עוד "עוגייה מזרחית" של יצרן קטן מאריאל.
מי שעומד מאחורי העוגייה החדשה הוא מפעל "אחווה", שהוציא את הגרסה שלו לכעך הפופולארי שדומה מאוד בטעם ובנראות לעוגייה המלוחה ההיא, אך נמכר בקרוב לחצי ממחיר העוגייה המקורית.
על פי כתבה שערכה נגה ניר נאמן לחדשות 13, במפעל אחווה שברו את השוק עם אריזה של 400 גרם במחיר של 10 שקלים, במקום 18 שקלים מחיר ממוצע לצרכן אצל המתחרים. "אני לא רואה פה שום סיבה למכור ביותר יקר. אם אני יכול להיטיב עם הצרכן, כך אני אעשה", טען יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק של אחווה.
בעבאדי, שהחזיקה עד כה בנתח שוק של כמעט 80 אחוז בקטגוריה, הגיבו מיד בהוצאת צו מניעה נגד המותג המתחרה ודרשו להשמיד את הסחורה בטענה כי "אחווה" מעתיקה וגונבת מהם את מוצר הדגל. עוד טענו בעבאדי כי אחווה יצרו אריזה דומה לשלהם במטרה לבלבל את הצרכן.
"זה הפריע להם כי הם הבינו שיכול להיות שהקרקע מתחילה קצת להישמט תחת רגליהם", טען מלאך בתגובה, "הם התרגלו למכור במחירים מאוד-מאוד גבוהים, כנראה יותר מדי זמן. עכשיו יש תחרות".
אגב, במבחן טעימה שערכו בחדשות 13, רוב הטועמים טעו בזיהוי העוגייה המקורית מול הגרסה של המתחרים.
בינתיים, הדרישה לצו מניעה מצד עבאדי הסתיימה בפשרה מינורית בבית המשפט שמחייבת את מפעל אחווה לשנות מעט את הגוונים על השקית ולהגדיל את שם המפעל על גביה כך שלא יראו כמו המוצר של המתחרה.