יהונתן דויטש הי"ד בן ה-23 מבית שאן מובא היום (שני) למנוחות אחרי שנרצח אתמול בפיגוע הירי בכביש שמוביל ליישוב רותם בבקעת הירדן.

עם כניסת מיטתו זעקה סבתו "יהונתן, איפה אתה? אני פה, אבל איפה אתה?".

הרב הראשי לשעבר, הרב דוד לאו ספד: "כאשר נולד יהונתן בן שאול הוא נקרא יונתן בלי ה'. אבל כשידע שהוא יוצא להצלת עם ישראל, אמר לנער שלו, בוא מלך נעשה את זה במסירות והוא זוכה להציל את ישראל וזוכר ששמו יהיה יהונתן".

 

"הוא זכה להגיד הגומל אחרי שיצא להציל את עם ישראל. הוא יצא לקרב, יצא למלחמה ויצא ממנה בשלום. אבל המרצחים מצאו אותו. כדי שנזכור שזה לא רק בדרום זה גם בצפון. זה העתיד של עם ישראל, יהונתן ושכמותיו. הבית כולו חינוך, הוריו אנשי חינוך, והבית הזה היום כואב. הגיע זמן נחמה והגיע זמן גאולה".

הרב משה פטרון, סבו של דויטש פנה לארוסה וקרא לה: "אמונה היקרה, מבקשים ממך – ובחרת בחיים". חיים דויטש, סבו של יהונתן זעק: "זו תמונה לא אנושית. ריבונו של עולם תוציא את הילד הזה מהאלונקה וקח אותי במקומו אני מחכה".

אביו אורי ספד הבוקר בריאיון לכאן רשת ב': "נורא פחדנו. יש לנו עוד שני ילדים, אחד בדובדבן ואחד בסיירת צנחנים. הם יצאו מעזה והייתה הרגשה שזה נגמר כביכול. התחלנו לחלום את החלומות של החיים", אמר אביו. כאשר השתחרר, הוא וארוסתו אמונה קבעו תאריך לחתונה.

"הוא היה איש של אנשים ושל שמחה, הוא אהב את המדינה ואת העם בצורה בלתי רגילה", סיפר אורי. "יהונתן רצה להתחיל ללמוד וחשב לעסוק בחינוך. הוא ואמונה תיכננו לעבוד שניהם בכפר לנוער בסיכון".

קרדיט צילום: חזקי ברוך - ערוץ 7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן