רשת התקשורת פוקס ניוז מצטטת "גורמים אזוריים" שאומרים כי ישנו חשש שהמתקפה של איראן ושלוחיה נגד ישראל, כנקמה על חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, תיפתח בתוך פחות מ-24 שעות.

הדיווח של הרשת מגיעה על רקע ההערכות בישראל כי איראן תגיב במתקפה ישירה – חרף הדיווחים בשבוע שעבר על כך שהיא "שוקלת מחדש" את תגובתה לחיסול הנייה לפני כמעט שבועיים. לצד זאת, לא ברור אם התגובה הזו תהיה מתואמת עם חיזבאללה, שאיים לנקום את מותו של פואד שוכר במתקפה נגד ישראל גם כן. כך או כך, ההערכה הישראלית היא שאיראן וחיזבאללה המתינו לסיום האולימפיאדה – וכעת שניהם נחושים לתקוף.

על רקע החשש שהתקיפה תצא לפועל בקרוב, ארה"ב המשיכה לתגבר את כוחותיה באזור – כמסר הרתעתי לאיראן ושלוחיה, וגם כדי להגן טוב יותר על ישראל. ארה"ב, נזכיר, סייעה יחד עם קואליציה אזורית ובינלאומית ליירט את הטילים והכטב"מים ששוגרו לעבר ישראל במתקפה האיראנית הקודמת באפריל. במסגרת המסר ההרתעתי לאיראן, הפנטגון חשף הלילה באופן חריג כי שלח למזרח התיכון את צוללת הטילים הבליסטיים USS Georgia, וכי תואץ הגעתה לאזור של נושאת המטוסים "לינקולן".

גם בצה"ל ממשיכים להיערך, והערב ערך הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הערכת מצב ל"אישור תוכניות בזירות השונות" – לשון הודעת דובר צה"ל. "הרמטכ"ל הדגיש את המשך המוכנות הגבוהה ומאמצי ההיערכות להתקפה ולהגנה", נמסר. בהערכת המצב השתתפו שורת בכירים, בהם ראש אמ"ן, מפקד פיקוד הצפון, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד העורף. מוקדם יותר עדכן צה"ל כי בהתאם להערכת מצב החליט מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, על השהיית חופשות בחו"ל לאנשי קבע המשרתים בחיל. ההחלטה מגיעה על רקע דריכות שיא, אך יש להדגיש עד כה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן