הכתב שלומי הלר חשף הבוקר באתר 'וואלה' על תלונות מחבלים הכלואים בכלא בנוגע להחמרת מצבם.

אחרי 10 חודשים: מחבלים הכלואים בכלא קציעות עתרו לבית משפט נגד תנאי הכליאה הירודים בהם מוחזקים מ-7 באוקטובר. בראש רשימת התלונות: הקשר עם משפחתם ועורכי דינם – נותק, דרישות למכונות גילוח וקוצץ ציפורניים, מחסור באוכל כשמה שמוגש – דל קלוריות וללא סוכר.

כלא קציעות הוא אחד מבתי הכלא הביטחוניים השמורים והמאובטחים ביותר בישראל ומוחזקים בו מחבלים כבדים.

מלבד למחבלי הנוחבה, מחוזקים שם גם מחבלי חמאס, ג'יהאד האיסלמי, פת"ח וארגוני טרור פלסטינים נוספים. מפרוץ המלחמה הוכפל מספר האסירים במתקן עם הצפפת מספר הכלואים בכל תא ואגף לצד הקמת אוהלי כליאה בחצרות המתקן.

בניגוד לבסיס שדה תימן הצה"לי, העדויות על הנעשה במתקן אינן זולגות מצוותי השמירה כמו חיילים במילואים וסדיר. מעטה החשאיות נשמר כמעט בקפידה על ידי סגל שב"ס. בחודשים האחרונים, מחבלים שסיימו לרצות את עונשם או מעצרם תם מספרים בכלי התקשורת הערביים על "התנאים הלא פשוטים" בכלא קציעות ובשאר מתקני הכליאה.

החמרת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים באופן משמעותי נעשתה רק לאחר טבח 7 באוקטובר בהנחיית נציבת שב"ס לשעבר קטי פרי ונשמרת גם היום בתקופתו של הנציב הנוכחי. כך למשל, אסיר ביטחוני עתר לבית המשפט כי הוא דורש אוכל טוב ולפתוח מחדש את הקנטינה שנסגרה – כי הוא מעשן וזקוק למכונות גילוח.

"האוכל לא מספיק אפילו לא לילד קטן", טען האסיר. "אין מכונות גילוח, כל דבר אין ואסור. אני מעשן ואין סיגריות או קנטינה, אין מים חמים במקלחות. אני אסיר שלא קשור לארגון הטרור חמאס. מבקש שיהיה אוכל טוב".

אסיר ביטחוני אחר פירט על החוסר בתמרוקים. "אין מכונות גילוח או קוצץ ציפורניים", טען בעתירתו. "אין בגדים טובים ונקיים, אין מאווררים – אנחנו במדבר", הבהיר. "תפריט האוכל לא מספק את המינימום", הוסיף.

קרדיט צילום: דוברות השר

3 Responses

  1. מעולה זו טיפת בים לעומת מה שעברו ועוברים החטופים והשבויים שלנו…שידרשו לשחרר את החטופים הילדים והחיילים שלנו ואז אולייייייי נחשוב לפתוח את הקנטינה .. .המדינה שלנו באבל שנה והם רוצים להתגלח….גם לחטופים במנהרות לא היה מה לאכול ואם קיבלו המבוגרים נתנו לילדים…זה רק מראה באלו תנאים עד היום הם היו שפתאם חסר להם הלוקסוס…..מדינה תתעוררו ומהררררררר😡

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן