לאחר המסר החריף שהעביר בצהריים (רביעי) דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי בעקבות הירי הכבד על קצרין, בפיקוד הצפון ובחיל האוויר מכינים תוכניות לתגובה נגד חיזבאללה על הירי לצפון. בצה״ל אומרים בשעה האחרונה כי בצה״ל לא מתכוונים לעבור לסדר היום על ההסלמה בירי חיזבאללה. במקביל חיזבאללה ממשיך גם בשעות האחרונות לבצע ירי ושיגור כטב"מים לצפון.

עשרה ימים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, המתחות בצפון הארץ גוברת ובדרג המדיני מתקרבים לצומת הכרעה בזירה הצפונית מול חיזבאללה. זוהי אחת מנקודות ההכרעה המשמעותיות ביותר מאז תחילת המלחמה, כאשר ההחלטה שצריכה להתקבל תגדיר מה צפוי לתלמידי האזור.

בדרג המדיני מבינים היטב את המציאות המורכבת: יישובים כמו קצרין, נהריה ומעלות, שלא פונו עד כה, נמצאים תחת איום מתמיד של מתקפות מצד חיזבאללה. במצב כזה, פתיחת שנת הלימודים במקומות אלו נראית בלתי אפשרית. התושבים, שבצדק חוששים לשלומם של ילדיהם, דורשים פתרונות מיידיים ובטוחים.

הדרג המדיני הבכיר מודע גם לכך שהחלטה על יציאה למלחמה רחבת היקף תוביל למחיר כבד. השאלה המרכזית שצפה בימים אלו היא: האם האם הולכים למחיר של מלחמה? ואם לא, אז איך מגנים על התלמידים שלנו?

ההחלטה המתגבשת בימים אלו בדרגים הבכירים תשליך באופן ישיר על אלפי תלמידים, הורים ואנשי חינוך בצפון הארץ, שעתידם תלוי במידת ההסלמה של המצב הביטחוני באזור. הקבינט יכונס מחר (חמישי) בשעה 19:00.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי) בבסיס חיל האוויר "רמת דוד" בצפון. "אני כאן, בבסיס חיל האוויר, כדי לעמוד מקרוב על ההכנות שלנו מול איומים קרובים ורחוקים כאחד", אמר נתניהו. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש – הן בהגנה והן בהתקפה" אמר נתניהו.

קרדיט צילום: לפי סעיף 27 א'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן