שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים והעיר בית שאן בסערה, הסערה נסובה סביב סירובו של ראש העיר לאשר באופן חריג לילד סייעת רפואית צמודה.

אמו של הילד פנתה לראש העיר נועם ג'ומעה בבקשה שיואיל לאשר גם השנה את האישור החריג הניתן לבנה כבר מספר שנים בהקצאת סייעת צמודה.

כך כתבה האם לראש העיר: "אנו פונים אליך במכתב זה בנוגע לבננו, המתמודד עם אתגרים שדורשים תשומת לב מיוחדת ותמיכה נרחבת במובנים שונים. בני מאובחן על הרצף האוטיסטי מגיל שנה ושמונה חודשים וסובל מבעיות בריאותיות של חסימת ריאות, מה שמקשה עליו נשימתית בעת מאמץ".

בנוסף כתבה האם: "יש לו גם אלרגיה מסכנת חיים לדגים ולכן ויש להימנע לחלוטין מאכילת מוצרים שמכילים מוצרי מזון אלרגנים אלה. אנו כותבים מהצורך המיידי להדגיש כי המצב של בננו החמיר לאחרונה".

האם כתבה עוד: "באישור רופא הוחלט שאנחנו צריכים להסתובב עם שני מזרקים אפיפן צמודים אלינו כי אחד לא מספיק והאלרגיה שלו עלתה שלב והחמירה. במצבו הרפואי ישנה חשיבות עליונה לכך שיהיה לו סייעת רפואית בכל עת, כי אינו מסוגל להזריק לעצמו, נוכחות של סייעת רפואית היא הכרחית כדי

שתוכל להזריק לבננו בעת התקף אלרגיה. במקרים בהם יש צורך שימוש מידי במזרק, סייעת רפואית מקצועית".

ארכיון
ארכיון

משבקשותיה ותחנותיה של האם לא הועילו והעירייה סירבה לאשר לבנה את הסייעת הרפואית, האם כתבה ברשתות החברתיות: "כסף לחתולים יש, אבל לילד עם צרכים מיוחדים אין?".

האם התכוונה לתקציב שעבר במליאת העיר ובו תקציב גדול עבור סירוס ועיקור חתולים וכלבים. תושבים רבים כתבו בעד דבריה של והצדיקו אותה.

ארכיון
ארכיון

מעיריית בית שאן נמסר בתגובה לטענות האם: "החינוך המיוחד הוא נושא בעל חשיבות עליונה והוא נוגע לכל אחד מאיתנו. לאחרונה, נשמעות שאלות רבות בנושא, ולכן, חשוב לנו לשתף אתכם בעקרונות שהמדינה קבעה ובפתרונות הקיימים באזורנו".

1. להורים לילד שעבר ועדת זכאות ואובחן כזכאי לחינוך מיוחד, קיימות מספר אפשרויות בחירה על פי החוק:

א. להמשיך במסגרת החינוכית הרגילה (גן או בית ספר) ולקבל סל אישי, הכולל שעות טיפול או סייעת, בהתאם להחלטה משותפת של ההורים, הצוות החינוכי והפיקוח. ב. להשתלב בגן או בכיתה לחינוך מיוחד בתוך מסגרת חינוכית רגילה, שבה ניתנים שירותי חינוך מיוחדים. ג. ללמוד בבית ספר לחינוך מיוחד, בהתאם לשיבוץ הנעשה על ידי הרשות המקומית, על בסיס המלצת ועדת זכאות ותפקוד הילד, תוך התחשבות בבקשת ההורים ובאפשרות הקליטה במסגרת המבוקשת.

2. על פי הנחיות משרד החינוך, במסגרת חינוך מיוחד אין אפשרות לקבל סייעת רפואית אישית, משום שבכיתות החינוך המיוחד ישנה סייעת כיתתית הממלאת גם תפקיד של סייעת רפואית, במידת הצורך.

לסיום אמרו בעירייה: "החינוך המיוחד הוא זכות לכל ילד, ואנו פועלים להעניק את השירותים הטובים ביותר לכל ילדי העיר, בהתאם לחוק ומתוך תחושת אחריות ודאגה כנה לכל תלמיד ותלמידה".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן