עיריית עפולה יוצאת בימים אלה בהובלת אגף שפ"ע לפעימה שנייה של שדרוג מקלטים פרטיים בבניינים משותפים ברחבי העיר תוך התמקדות בשכונות הוותיקות.

כידוע, מקלטים בבניינים משותפים נמצאים באחריות וועדי ודיירי הבניינים ולא באחריות העירייה. במקרים רבים מדובר בתושבים קשישים או אוכלוסיות חלשות שאינם יכולים בכוחות עצמם לשדרג ולהכין את המקלטים לשעת חירום. בעקבות ריבוי פניות לעירייה לסיוע בשדרוג המקלטים או בהוצאת פולשים שהשתלטו על המקלטים, נעשתה פנייה למחלקה המשפטית של העירייה כדי שייתנו אור ירוק למהלך וילוו את התהליך.

לאחר שזה התקבל, גייסה העירייה תקציב של 1.2 מיליון שקלים לשדרוג של כ-80 מקלטים פרטיים שהיו זקוקים לריענון ו/או שדרוג מסוים במערכות התאורה, חשמל, מיזוג וכדומה. בימים אלה הסתיים המיפוי של כ-80 מקלטים נוספים שיזכו אף הם לשדרוג של המערכות השונות בעלות כוללת של 1.2 מיליון שקלים נוספים ובסך הכל השקעה כוללת של קרוב ל-2.5 מיליון שקלים לשדרוג כ-160 מקלטים פרטיים.

לגביי המקלטים הציבוריים שבאחריות העירייה (כ-90 מקלטים) נמסר כי הרוב המוחלט של המקלטים, בעיקר מקלטים דו-שימושיים (הפעילים גם בשגרה) ערוכים ומוכנים לקליטת אזרחים במידה ותפרוץ מלחמה בצפון ובעקבות התחממות הגזרה עם פעולת המנע הנרחבת של צה"ל הבוקר (ראשון) בדרום לבנון, נפתחו המקלטים לפחות ל-48 השעות הקרובות. מעיריית עפולה ביקשו מהתושבים להוריד את האפליקציה של פיקוד העורף ובמקביל להמשיך ולהתעדכן בעמודי הרשות ברשתות החברתיות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן