אתר "אקסיוס" האמריקני דיווח הערב (חמישי) כי התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בוצעה על ידי כוחות קומנדו ישראלים. היחידה המיוחדת, כך מתואר, הוצנחה מכלי טיס, הפתיעה את השומרים הסורים במתקן והרגה כמה מהם במהלך התקיפה, אך באירוע לא נפגעו איראנים או אנשי חיזבאללה. לפי הניו יורק טיימס, הכוח היה מורכב מעשרות לוחמי קונדו שמטרותיהם היו השמדת המתקן ואיסוף מודיעין על תוכניות חיזבאללה. התקיפה, כך דווח, נעשתה בשלושה שלבים ולא היו בה נפגעים ישראלים.

עוד דווח כי הכוחות המיוחדים השתמשו במטעני נפץ שהביאו עמם כדי לפוצץ את המתקן התת-קרקעי, וכן במכשור מתקדם. לדברי אחד המקורות, ההפצצות האוויריות נועדו למנוע מהצבא הסורי לשלוח תגבורת לאזור.

האתר של הערוץ הסורי האופוזיציוני SYRIA TV דיווח כי התקיפה באזור מיסיאף, שבמערב המדינה, כללה בנוסף להצנחת כוחות מהאוויר גם עימותים ולקיחה בשבי של אסירים. נטען כי שלושה סורים נהרגו בקרבות על הקרקע עם הכוחות, יותר מ-15 איש נפצעו ושני איראנים נשבו. כמו כן, דווח כי מנגנוני הביטחון הסוריים הכשילו את הגעת כוחות ההצלה לאזור, וכי ההרוגים והפצועים, אנשי צבא, הועברו לגורם לא ידוע.

לפי שלושה מקורות שדיברו עם "אקסיוס", ישראל הרסה בפעולה מפעל טילים איראני. על פי הדיווח, מדובר במפעל תת-קרקעי לייצור טילים מדויקים, שישראל וארצות הברית טוענות שנבנה על ידי טהראן. בצה"ל, במשרד הביטחון ובמשרד ראש הממשלה סירבו להגיב לדיווח. שני מקורות אמרו לאתר כי ישראל תדרכה את ממשל ביידן מראש לגבי המבצע הרגיש, וכי ארצות הברית לא התנגדה לו. בבית הלבן לא מסרו תגובה.

המתקן שהותקף הוקם במטרה לעקוף את נתיבי ההברחה שישראל תוקפת מהאוויר. המקורות שמסרו את המידע טענו כי התוכנית האיראנית הייתה לייצר את הטיל המדויק במתקן השמור בקרבת הגבול עם לבנון, כך שהליך המסירה לחזבאללה בלבנון יוכל להתנהל בזרירות ובסיכון מופחת יותר למתקפה אווירית ישראלית. עוד נאמר כי הצבא הישראלי שקל להוציא לפועל את המבצע לפחות פעמיים בשנים האחרונות, אך הוא לא אושר בשל הסיכון הגבוה הכרוך בו.

קרדיט צילום: רשתות ערביות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן