במשך עשרות שנים מערת אליהו הנביא בחיפה אשר על פי המסורת  העממית הסתתר בה אליהו הנביא בברחו מפני אחאב מלך ישראל, בימי נדודיו בהר הכרמל. לא הייתה נגישה כלל וכלל.

מערת אליהו הינו אתר קדושה ליהודים, לנוצרים, למוסלמים ולדרוזים ומהווה אתר ביקור מקובל. אליהו, היה נביא ממלכת ישראל בזמן בית המקדש הראשון. עלה בסערה השמימה. נחשב למבשר הגאולה האחרונה.

אליהו הוא גם הנביא שעתיד להתגלות קודם ביאת המשיח,  לפי המסורת במקום אירע את העימות המפורסם של אליהו הנביא מול ארבע מאות וחמישים נביאי השקר עושי דברם של אחאב ואשתו איזבל. תפילתו של אליהו נענתה ואש ירדה מן השמים.

המקום הינו   מערה חצובה בסלע בצלע הר הכרמל.  אליהו אף הסתתר במערה תקופה ארוכה .ואף הנביא עובדיה החביא בה את נביאי ה' מפני זעמה של איזבל בעת הבצורת.

למרות שהדבר נקרא מערה בפועל מדובר במקום שיש אליו גרם מדרגות של קרוב למאה מדרגות ארוכות קשות ומייגעות מה שגורם לאנשים עם מוגבלות, קשישים, נשים בהיריון ונשים עם עגלות להימנע מלבוא למקום.

בשנים האחרונות שקדו על חידוש ופיתוח המקום ולפני חצי שנה המקום נפתח מחדש אך בצורה לא נגישה באופן מלא. תלונות רבות הגיעו למחלקת פניות הציבור של ארגון בצלמו מאנשים עם מוגבלות אשר הגיעו עד למקום אך נשארו בחוץ בבושת פנים

בעקבות כך פנה שי גליק מנכ"ל בצלמו במכתב בהול לשר הדתות ולמרכז הארצי למקומות הקדושים להנגיש את המקום באופן מיידי. הבוקר כאמור בטקס חגיגי נפתחה המעלית מה שמשלים את הנגשת המקום באופן מושלם.

יצויין שהדבר מתווסף למאבק של ארגון בצלמו להנגשת כלל המקומות הקדושים כאשר בחודש הקרוב תיפתח מערת המכפלה בצורה מונגשת ובימים אלו עובדים על תכנית להנגשת קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון בצורה נגישה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: חופש התנועה וחופש הדת הינם חלק מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. לכל אדם יש זכות להתפלל בכל מקום בוודאי במקומות קדושים. ארגון בצלמו ימשיך במהפכת הנגישות בכל מקום בארץ ובפרט במקומות הקדושים כאשר היעד הוא שכבר בשנים הקרובות כלל אתרי הדת וקברי צדיקים יהיו נגישים כלל אזרחי ישראל.

אני מודה לידידי היקר שר הדתות ולמרכז הארצי למקומות הקדושים וכן לחבר המועצה מחיפה אורי אוזן שטרחו ויגעו עד להשלמת המעלית ופתיחתה לכולם.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן