הסכמי אברהם עליהם חתמה ישראל עם חלק ממדינות ערב הפתיע את העולם וסלל את הדרך לשותפויות עסקיות גדולות. מאז נחתמו ההסכמים קשרים עסקיים רבים התפתחו בתחומי ההייטק, אנרגיה וכעת גם חקלאות.

היום (רביעי) פורסם ב"כלכליסט" כי החברה הישראלית מעפולה, סופלנט המספקת פתרונות השקיה חכמים לחקלאים, בהתאם לתנאי מזג האוויר המשתנים, מנהלת מגעים מתקדמים במסגרת משא ומתן למכירת החברה לחברה ממדינה ערבית, שנמצאת בין המדינות החתומות על הסכמי אברהם. על פי הפרסום, תג המחיר תמורתו צפויה החברה להימכר הוא 250 מיליון דולר.

כזכור, לאחרונה התקיים כנס ה-JOURNEY השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY, בו התקיים פאנל תחזיות בהשתתפות בכירי האקוסיסטם הישראלי. המשתתפים התבקשו לתת תחזית למצבה של ישראל בטווח הקרוב – 5 שנים, ובטווח הרחוק יותר של 10 שנים.

במהלך הכנס התייחסה יפעת אורון, מנכ"לית בלאקסטון ישראל להתרחבות הסכמי אברהם, שלדעתה יתחזקו בחמש השנים הקרובות. בעשור הקרוב, היא כבר צופה רכבת מחיפה לאבו דאבי.

עוד דוגמא טובה ליחסים שהתפתחו בין המדינות היא החלטת חברת התעופה "איתיחאד איירוויז" לתגבר את טיסותיה לישראל לאחרונה, כאשר היא נחשבת לאחת מחברות התעופה שלא נשאבו למגמת הביטולים הקשה, בה בחרו חברות רבות לנקוט, כאשר הודיעו על ביטולי טיסות ושיבושים בלוחות הזמנים בשל המצב הביטחוני הלא צפוי בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן