מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה חוסל אתמול על ידי צה”ל, כך הותר לפרסום מוקדם יותר היום (שבת). את מבצע החיסול ביצעו שורת מטוסי קרב של חיל האוויר ובאמצעות יותר משמונים פצצות שהוטלו על הבונקר בו הוא שהה.

בעת החיסול שהוענק לו השם “סדר חדש”, הוטלו יותר משמונים פצצות במשקל ממוצע של טונה חומר נפץ ליחידה על המפקדה של חיזבאללה. טייסת 69 (“הפטישים”) הובילה את התקיפה במבצע שכונה “סדר חדש” עם מטוסי ה-F-15I (“רעם”) שלה, שנחשבים למפציצים המובילים של צה”ל.

את הטלת הפצצות הקטלניות ביצעו מטוסי הקרב של F15i השייכים לטייסת 69 בחיל האוויר: “למבצע הזה אנחנו נערכים מספר ימים. הפרטים נחשפים מספר ימים לפני המועד כדי לשמור על מידור ורק מספר שעות לפני אנחנו מקבלים את האישור למבצע” – מספר סא״ל מ’ מפקד הטייסת.

הדיונים על מבצע לחיסול נסראללה החלו כבר ביום שלישי בשבוע שעבר ויום לאחר מכן עברו לדיון בקבינט המדיני ביטחוני. בין חמישי לשישי ראש הממשלה בנימין נתניהו טס לארצות הברית כאשר הוסמך על ידי הקבינט לקבל את ההחלטה בדבר החיסול. ביום שישי בשעה 18:20 – בוצעה התקיפה.

לצד זאת, מוקדם יותר היום הודיע דובר צה”ל כי במהלך הלילה כוחותינו העמיקו את הפגיעה ביכולת ההתעצמות של חיזבאללה באמצעות רצף תקיפות מדויק על אתרי ייצוא של הארגון, ביניהם אתר ייצור והרכבה של משגרי רקטות וטילים בדרום לבנון.

קרדיט צילום: דובר צה"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן