מאת: אושרי ויצמן

ביממה האחרונה החל משעות הערב, נכנסה לאזור הדרום מערכת חורפית המלווה במשקעים רבים ורוחות עזות, שהובילו לשטפונות והצפות בנחלי הדרום בסמוך לכביש 90 וכביש 40.

במהלך הערב התקבלו אלפי שיחות למרכז השליטה במחוז דרום ונפתחו למעלה מ-100 אירועים, אודות מצוקה של אזרחים שנקלעו לשטפונות באזורים מועדים. במקביל, הוקפצו לזירות האירועים כוחות משטרה גדולים ממרחב נגב ואילת, יחידות חילוץ, מערך היחידה האווירית, יחידות מיוחדות מצה"ל, כב"ה וגופי חירום נוספים, במטרה לתת מענה מהיר לקריאות האזרחים.

כאמור, במסגרת פעילות אינטנסיבית של כלל הכוחות שפעלו בשטח, חולצו כ-60 אזרחים שנסחפו בשטפונות, כאשר חלקם נסחפו עם כלי הרכב לעבר הנחלים שעלו על גדותיהם.

בעת פעולות החילוץ דווח על 3 נעדרים עם רכבם בסמוך לנחל ציחור על כביש 40, מיד החלו הכוחות בשטח בניסיונות איתור ונכון לשעה זו הנעדרים טרם אותרו.

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר שהגיע לזירה, קיים הערכת מצב עם כלל גורמי ההצלה והחירום והנחה להמשיך בריכוז מאמצי האיתור, תוך הפעלת כלל האמצעים והכוחות למציאת הנעדרים בזמן המהיר ביותר.

בשעה 09:04 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על צעירה שאותרה כעת בהכרה מלאה, כ- 4 ק"מ צפונית לצומת ציחור לאחר שככה"נ נעדרה בזמן השיטפונות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה, צעירה כבת 21 במצב קל, בהכרה מלאה, עם חבלות בגוף והיפותרמיה קלה.

חובש בכיר במד"א אלי שריקי סיפר: "הייתי עם האמבולנס סמוך לחפ"ק החיפושים שהוקם סמוך לנחל ציחור, קיבלתי דיווח שאחת הנעדרות אותרה בחיפושים ומחולצת אלינו ע"י מסוק צבאי, העבירו לי צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, עם חבלות קלות בגוף ופגיעות קור קלות, הכנסנו אותה לאמבולנס ולאחר טיפול ראשוני וחימום הגוף באמצעים רפואיים מיוחדים, פינינו אותה לבית החולים כשהיא בהכרה מלאה ובמצב יציב וקל. היא סיפרה לנו שהם נסחפו עם הרכב, בתחילה הם שהו ברכב וברגע שהוא התחיל להתמלא במים הם יצאו מהרכב ונסחפו, היא נסחפה מספר קילומטרים כשהראש מחוץ למים עד שנבלמה בסלעים שם אותרה ע"י כחות החילוץ."

אביה של הנערה שנמצאה סיפר לנו: "היא בת 20, לאחרונה השתחררה משירות צבאי. היא בת הזוג של הנהג. הם זוג משמיים. יחד איתם היתה גם אחותו. היו בדרך לקרובת משפחה, לעשות את החג באילת.

היא עברה חוויה טראומטית, חוויה קשה. נסחפה כעשרה קילומטרים במים. המים היו קרים, מזג אויר מטורף, רוחות חזקות וקיבלה מכות מאבנים וסלעים בדרך. בסוף הצליחה להיאחז בעצם כלשהו, שהיא לא ממש זיהתה, אולי זה היה צמיג. היא ילדה חכמה, חזקה, עם תעוזה.

אמרה שכל הלילה חשבה על המשפחה וביקשה סליחה אם עשתה משהו לא טוב. היא נינה של הרב חיים פינטו. כל הלילה התפללנו עבורה ועבור החבר שחה ואחותו. אנחנו מתפללים עכשיו שהם גם ימצאו בריאים ושלמים. אנחנו מבקשים מכל עם ישראל שיתפלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן