ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ בישרו לחבר מועצת העיר קריית שמונה והמועמד לראשות העיר אלי זפרני על תקצוב מלא של הקמת חדר מיון בקריית שמונה בתקציב המדינה הנוכחי. ההחלטה עברה לפנות בוקר בוועדת הכספים.

כיום קיים בקריית שמונה מוקד רפואי הממומן על ידי תרומות. כעת, בעקבות ההחלטה על מימון ממשלתי מלא, המוקד הרפואי ישודרג ויוקם חדר מיון גדול ומתקדם בעיר.

מאז הוקמה הממשלה החדשה, פועל זפרני בדיסקרטיות ויסודיות מול נתניהו וכץ על מנת לקדם את תקצובו והקמתו של חדר מיון הקדמי בעיר במקום המוקד הרפואי הקיים כעת ולממנו באופן מלא על ידי המדינה, על מנת שלא להזדקק לתרומות ונדבות של גורמים חיצוניים. הבקשות החוזרות והנשנות של זפרני כאשר מדי כמעט מדי שבוע הוא עושה דרכו לירושלים בנושא ומנהל שיחות ודיונים עם גורמי המקצוע והפוליטיקאים בנושא, תוך שהוא מסביר את הצורך בהקמה ומימון ממשלתי מלא.

אתמול ( ב') נקרא זפרני ללשכתו של נתניהו, שם הוא בישר לו על הבשורה ביחד עם יו"ר הקואליציה אופיר כץ ואמר: "בשעה טובה. אני רוצה לברך אותך אלי ואת כל תושבי קריית שמונה על הרגע החשוב הזה. זה מגיע לכם בזכות, ואני מקווה שהשימוש יהיה רק לצרכים טובים. אני רוצה להודות לח"כ כץ על העבודה הטובה לא רק בנושא הזה אלא בעוד נושאים רבים אחרים".

על פי התקציב החדש, למיון יוקצו 12 מיליון ש״ח בשנת 2023 בכדי לשדרג את המבנה הקיים ולצייד אותו, יו״ר הקואליציה כץ הכניס גם לבסיס התקציב מימון שוטף של 1.5 מיליון ש״ח בשנה שנועדו לתחזק את המיון.

מי שהיה בין יוזמי התקציב הוא ח"כ יצחק קרויזר יו"ר סיעת עוצמה יהודית שרתם את שר הנגב והגליל והביא לתקציב של 4 מיליון שקלים, 4 מיליון נוספים הגיעו ממשרד הבריאות ו4 מיליון נוספים מכספים קואלציונים של ח"כ כץ.

 

יו״ר הקואליציה אופיר כץ: "אני נרגש שנפלה בחלקי הזכות לפתור את הבעיה שמלווה שנים את תושבי האזור. אני משקיע את כל כולי בשיפור הבריאות לתושבי הצפון והדרום וצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז. אני מודה לחבר מועצת העיר אלי זפרני, אשר תמיד קשוב לצרכי תושבי העיר, שהעלה בפניי את הצורך ונלחם יחד איתי בכדי להביא את התקציב. אמשיך להאבק למען תושבי הפריפריה".

זפרני: "זהו יום הסטורי וחשוב לתושבי קריית שמונה שמחכים הרבה שנים לחדר המיון הקדמי. לא עוד תרומות שנותנים לנו, אלא הקמת חדר מיון גדול במימון מלא על ידי המדינה. אני מודה בשם תושבי קריית שמונה לרוה"מ נתניהו ולח"כ כץ שפעל בחצי השנה האחרונה ללא הפסקה בנושא והיה קשוב לצרכי העיר. בע"ה, לתושבי קריית שמונה מחכות עוד בשורות רבות וטובות בעתיד".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן