כנס חינוך יוצא דופן: בעיצומה של חופשת הקיץ יצאו כ-200 אנשי חינוך מבית שאן, שיעור שיא של כ-40% מכל אנשי החינוך בעיר, נציגות מרשימה של כל צוותי ההוראה והחינוך של העיר בהובלתו של מנהל אגף החינוך בעירייה מירו דיין ובהובלת מובילי stem יצאו בימים אלה לכנס והשתלמות בת שלושה ימים בבית הארחה לפיתוח מקצועי- בית יציב בבאר שבע. מנהלים, מורים, גננות, מנהלים בחינוך הבלתי פורמלי, מפקחים במשרד החינוך ואנשי מחלקת החינוך בעירייה יצאו לכנס והשתלמות מיוחדת זו השנה החמישית. באגף החינוך בעירייה מציינים כי זו השנה השנייה ברציפות בה מגיעים מספרים משמעותיים של אנשי חינוך לכנס (120 בשנה שעברה) לאחר שבשנים קודמות הגיעו מספר מצומצם של אנשי חינוך מקרב הגננות ומבתי ספר היסודיים והשנה שוב נרשמה השתתפות והיענות מרשימה ביותר.

"תשפ"ג הייתה שנה של עשייה מיוחדת שברקע רוח בית יציב הייתה מאיץ של התהליכים", מספר מירו דיין. "במשך השנה חברנו לקרן משפחת ליאון-בתוכנית ראשית. קמה-אורנים נבחרו להיות הגורם המפעיל של התוכנית בבית שאן וארבעה בתי ספר נבחרו מרצונם להשתתף בתוכנית- גלבוע, תומר, תחכמוני ורמב"ם. הנושא-בנית קהילת מחנכות".

משתתפי הכנס חוו ימים עמוסים של למידה, הרצאות השראה, סדנאות ועבודת צוות. מפגשים הטרוגניים שאיפשרו היכרות בין כולם וכן מפגש של מנהל עם צוותו. החידוש השנה היה שהמנהלים הובילו את הסדנאות.

הנושאים העיקריים בהם עסק הכנס היו – חינוך בונה קהילה-בונה חינוך, שילוב של עולמות החינוך והתעסוקה ולימוד מיומנויות העתיד והחיבור לחינוך. המשתתפים השתתפו בסדנאות והרצאות השראה בתחום הבינה המלאכותית, האוריינות בשפה העברית כבסיס ללימוד שפה נוספת -במיוחד לימוד אנגלית, ועוד. משתתפי הכנס ערכו סיורים בבית החולים סורוקה, חברות הייטק ופיתוח תיירותי בשוק בבאר שבע, החווה החקלאית ועוד.

מנהל אגף החינוך מירו דיין: "עלינו עוד קומה משנה שעברה. ההצלחה של השנה שעברה, שיצרה תהליכים מרתקים בכל בתי הספר ומוסדות החינוך בעיר, המשיכה ביתר שאת. זה היה פשוט מדהים: לפעמים בדיונים ליליים עד 1-2 בלילה היו ההתרחשויות המשמעותיות. ההבנה ש40% ממערכת החינוך עוזבת את הבית לשלושה ימים במהלך החופש הגדול כדי לבנות קומה נוספת למערכת החינוך בבית שאן-זה פשוט יוצא דופן. ואולי אפשר להגיד ש'אין בעל הנס מכיר בניסו'. יש לנו מערכת חינוך נפלאה-תוססת, שמחה. מלאה ברצון להתחדש". דיין ביקש להודות לעופר בן שבת מוביל תוכנית המצוינות בבית שאן מטעם משרד החינוך, צוותי STEM וצוות בית יציב, לאנשי קמ"ה-אורנים, צוות מניפה לכל המרצים, לכל המשתתפים והמשתתפות ובמיוחד למנהלים שטרחו לעשות הכנה לקראת בית יציב.

מעל כולם לעיריית בית שאן, לאגף החינוך לשותפות ביחד וכמובן לקהילת קליבלנד.

ראש העיר ז'קי לוי סיכם את הכנס: "ההישגים הרבים של מערכת החינוך שלנו בשנים האחרונות הם במידה רבה בזכותכם. יש לי המון הערכה לכולכם, הן ברמה האישית והן בעבודת הצוות הנפלאה של כולם. תמשיכו כך ואנו נמשיך מצידנו לתת לכם את הכלים כדי להוביל את התלמידים שלנו להצלחות עוד יותר גדולות בשנים הקרובות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן