שעון קיץ 2024 ייכנס לתוקפו בלילה שבין 28 ל-29 במרץ, בין חמישי לשישי. בשעה 2:00 לפנות בוקר נזיז את מחוגי השעון שעה אחת קדימה – מה שיגרום לנו להפסיד שעת שינה – אולם, נרוויח שעת אור. שעון הקיץ יסתיים ב-27 באוקטובר 2024, בלילה שבין יום שבת לראשון, אז יחל שעון חורף.

חוק קביעת הזמן משנת 2013, קובע כי מדי שנה, ביום שישי האחרון של חודש מרץ, מזיזים את השעון שעה קדימה ל"שעון קיץ" – והוא אחד משני הזמנים בהם נהוג להשתמש בישראל. כמו כן, ביום ראשון האחרון בחודש אוקטובר, מזיזים את השעון בישראל שעה אחת אחורה. זמן זה נקרא "שעון חורף".

חוק קביעת הזמן, במדינת ישראל הזמן נקבע במעבדה הלאומית לפיסיקה שבמשרד הכלכלה והתעשייה, בעזרת מערכת של ארבעה שעונים אטומיים, המסמנים את הזמן הלאומי כ-UTC(INPL), זמן היקום המתואם של ישראל.

רבים יודעים כי חילופי העונות הינם תוצאה של מסלול כדור הארץ סביב השמש, אולם למעטים ידוע שהגורם לשינויים העונתיים אינו המרחק המשתנה מהשמש, כי אם זווית הנטייה של כדור הארץ ביחס אליה. זו משפיעה על מידת העוצמה ומשך הזמן בהם קרני השמש פוגעות בחלקים שונים על פני הכדור.

כאמור, בלילה שבין 28 ל-29 במרץ, בין חמישי לשישי – בשעה 2:00 לפנות בוקר, תעבר ישראל לשעון קיץ ובהתאם, נזיז את מחוגי השעון שעה אחת קדימה. הזזת השעון תגרום לכך שנפסיד שעת חושך ונרוויח שעת אור.

מטרתה העיקרית של הזזת השעון במקורה הייתה להעביר שעה אחת מתחילת היום לסופו. כלומר, לגרום לכך שבמקום שהשמש תזרח בשעת לפנות בוקר מוקדמת – השמש תשקע שעה מאוחר יותר. ההנחה היא שההוספה של שעת אור מפחיתה צריכת אנרגיה, כי השמש מאירה עד שעה מאוחרת יותר, מפחיתה תאונות דרכים ואפילו בעלת יתרונות בריאותיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן