אין אדם שלא מכיר את 'פלאפל גולני' בעפולה. המקום הוותיק שנמצא בשדרות הנשיא חיים ויצמן, מול תחנת המשטרה, שנהפך כבר מזמן לשם דבר בקרב חובבי הפלאפל.

מאחוריו דוכן הפלאפל מסתתר מפעל הנצחה מרגש. לפני קצת יותר מ־50 שנה רחל וברוך פרץ זכרם לברכה הקימו את המקום לזכר בנם אברהם ז"ל, החלל האחרון של חטיבת גולני בקרב על כיבוש החרמון בסוף מלחמת יום הכיפורים. בתום מלחמת יום הכיפורים.

כזכור ב-22.10.1973 במהלך ההסתערות השנייה, בקרב על כיבוש החרמון, נפל סמל אברהם פרץ ז"ל מעפולה. הוא נפגע בראשו מכדור של צלף ונהרג, בן 19 היה בנופלו. אברהם ז"ל הותיר אחריו הורים, שלושה אחים ושתי אחיות.

בשנת 1968 הקימה משפחת פרץ קיוסק קטן ברחוב הנשיא שמכר גם פלאפל, באותו מקום שבו הוא נמצא עד היום. מהר מאוד התאהבו התושבים בפלאפל והקיוסק שינה את ייעודו והתמקד רק בפלאפל.

ב-1973 לאחר נפילתו של אברהם ז"ל הוחלט לקרוא לקיוסק 'מפגש גולני' שהנציח את החטיבה וגם את אברהם ז"ל. "זה היה הרעיון של אבא להנציח אותו שם. זה היה בשנים שגולני היו ממש מחוברים לעפולה ותמיד עברו פה חיילים.

השנה דודו פרץ יקבל את אות יקיר העיר עפולה, "אני בדרך כלל לא מפרסם שום דבר שאני עושה. קצת הפתיע אותי שנבחרתי כי אף פעם לא ראיתי את עצמי במרכז העניינים. אני תמיד עושה את שלי בלי לחשוב על פרסים והוקרה, אבל מכיוון שזו בחירת ציבור זה מאוד מרגש ואני מודה על הזכייה" אמר פרץ.

בנוסף לתרומה של פרץ למען החיילים הוא משתתף כבר שנים רבות בפרויקט 'עפולה עירי', במסגרתו תלמידי בית הספר מבקרים באתרים המרכזיים בעיר עפולה ושומעים את סיפורם. "הילדים באים ואני מספר להם את הסיפור של פלאפל גולני ואת הסיפור של הוריי והעלייה שלהם ממרוקו. על אבא שעלה בעליית הנוער בגיל 16 ולא ראה את הוריו מאז. זו הייתה ציונות לשמה. אני מספר להם גם על גולני ועל אחי אברהם ז"ל, מה היה במלחמת יום הכיפורים ועל הקרב לכיבוש החרמון. תוך כדי אני נותן להם לטעום מהפלאפל והם אוהבים את זה".

קרדיט צילום: רשתות חברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן