היום בירושלים, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן נפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר, וכינס פגישה של קבוצת ייעוץ אסטרטגית ארה"ב-ישראל (SCG) כדי לדון במלחמה בעזה, כולל בדיפלומטיה המתמשכת להבטחת שחרור כל החטופים והמטרה המשותפת שלנו לתבוסה מתמשכת של חמאס.

מר סאליבן הגיע לישראל מדאם, ערב הסעודית, שם קיים פגישות שונות עם יורש העצר וראש ממשלת ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, המתמקדות בחזון מקיף לאזור משולב במזרח התיכון. מר סאליבן תדרך את ראש הממשלה נתניהו וצוותו על הפגישות הללו ועל הפוטנציאל שעשוי להיות זמין כעת לישראל, כמו גם לעם הפלסטיני.

בישראל, במהלך ה-SCG, מר סאליבן עודכן על הפעולות הצבאיות הישראליות בעזה, ושני הצדדים דנו בשיטות להבטיח את תבוסת חמאס תוך מזעור הפגיעה באזרחים. מר סאליבן חזר על עמדתו של הנשיא בנוגע לרפיח.

מר סאליבן הציע שורה של צעדים קונקרטיים להבטחת גלים נוספים של סיוע לעזה, כולל דרך כל המעברים הזמינים, ודרך המסדרון הימי ההומניטרי הרב-לאומי. מר סאליבן ועמיתיו דנו גם בצעדים לבניית מנגנון ניתור יעיל יותר כדי להבטיח שעובדים הומניטריים יוכלו לספק סיוע בבטחה לנזקקים ולהקים מסדרונות קבועים בתוך עזה כדי להבטיח שהסיוע יוכל להגיע לכל הנזקקים ברחבי עזה.

מר סאליבן תדרך את תמיכת ארה"ב במאמצים הישראלים למצוא ולהעמיד לדין את מנהיגי חמאס בעזה, כמו גם דיונים עם מצרים להבטחת גבולה מלא עם רפיח ולהבטחת המשך זרימת הסיוע ההומניטרי דרך כרם שלום, גם במסגרת שיחות. להמשיך בפתיחה מחדש של מעבר רפיח.

מר סאליבן אישר מחדש את הצורך של ישראל לחבר את הפעולות הצבאיות שלה לאסטרטגיה מדינית שיכולה להבטיח תבוסה מתמשכת של חמאס, שחרור כל החטופים ועתיד טוב יותר לעזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן