השביעי באוקטובר, כמו חורבן בית המקדש השני, הביא עמו כאב ותחושת ייאוש עמוקה. אך כמו רבי עקיבא, שהגיע עם חבריו התנאים למראות החורבן וצחק בעוד כולם בוכים – לא משום שלא כאב לו, אלא כי פתאום הבין שנבואת החורבן מתגשמת ואיתה גם תבוא נבואת התקומה. כך גם השביעי באוקטובר מהווה חורבן של עולם מסוים המביא עמו הזדמנות נדירה – הזדמנות לתשובה ולתיקון של החברה הישראלית כולה.

"העם היהודי התקיים בזכות החזון המשיחי של נביאי ישראל – חזון של גאולה יהודית ואנושית, הוא אשר הביא ליצירת המדינה. המדינה מהווה בימינו מכשיר להגשמת חזון זה." דברים אלו לא נאמרו על ידי אחד מהרבנים הראשיים, אלא על ידי ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן-גוריון. לאחר 2000 שנות גלות ו-76 שנות עצמאות, הגיע הזמן להגדיר מחדש את החזון היהודי-ישראלי, כזה שיגדיר מחדש את קווי המדינה ואת הסטטוס היהודי-ישראלי החדש שנקבע ב-7 באוקטובר – השבת השחורה או היום בו כולנו בכינו את שמחת התורה.

כפי שחזון הנביאים הוא חלק אינטגרלי ממורשתנו, ואין מדינה יהודית בלי אמונה ומסורת, כך גם חזון לוחמי ציון של כל הדורות. האומה תעמוד קרועת לב אך נושמת – עד יאמר הנער: "אנו מגש הכסף שעליו לך ניתנה מדינת היהודים". זה הזמן להבליט הלכות ישנות מתוך השולחן ערוך של החברה הישראלית המתחדשת, מדינה שכל יופייה הוא שהיא בתוך עמה היא יושבת – מלחמת קיום או מלחמת מצווה שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתה.

הציבור החרדי, אשר מקפיד על קלה כבחמורה וחי חיים המופנים לקדושה, במקרה זה מתקשה להבין את גודלה של השעה. זה הזמן של כולנו – ללא חשבונות – לחזור בתשובה ולהכניס מנה גדושה של תשומת לב לחיבור שאר יהודי האומה.

היו שניסו להילחם בהם, היו שניסו לחנכם ולהציג להם את הדרך ה"ישראלית הנכונה". כולם, כולנו, צריכים להכות על חטא ולבחון מציאות חדשה. הגיע הזמן, ובשונה מתמיד, ברור שהפעם אין לנו ברירה אלא לקחת חלק באלונקת המדינה.

אז מה בתוכנית?

1. הסדרת תלמידי התורה במבחן מסודר והעלאת שכרם (של העילויים והמתמידים), כל השאר לצבא.

2. מציאת מסגרת צבאית תורנית מופרדת המאפשרת לבצע את משימת ההגנה ללא שבירת ערכיהם.

3. חיזוק מקצוע והשכלה: מכללות חרדיות למקצועות שונים.

4. עידוד שילובם במסגרות חרדיות בהייטק ובמקומות מובחרים.

5. שילובים: לא רק בצה"ל, גם בשירות לאומי או במשמר הגבול, ובעיקר חיזוק הקשר למתנדבי המשטרה והמשמר האזרחי.

6. חיזוק המותג החרדי בחברה הישראלית והפיכתו מכוח נגרר לכוח מוביל בכל התחומים.

הכול תוך שמירה על כבוד והערכה ללימוד התורה וחיי הרוח ההלכתיים. מה שיפגע בלימוד התורה ייפגע במדינה כולה, אך יש המון מקומות לגישור, בהם נדרשת תוכנית כלל-מערכתית אשר תציל את החברה הישראלית מעצמה, ותהפוך כוח נגרר לכוח משתלב ומוביל.

http://lomdim-bina.co.il

* יוחאי אנסבכר הינו יועץ אסטרטגי ובעל חברת לומדים בינה המתאימה את עולמות הבינה המלאכותית לקהל הרחב.

 

קרדיט צילום: אריאל בן משה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן