ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, ערכה היום (חמישי) סיור מיוחד ומקיף בעיר טבריה, יחד עם ראש המועצה הממונה, בועז יוסף, ונציגי משרדי הממשלה, כדי לעמוד מקרוב על צרכי העיר ואתגריה הכלכליים, לצד התפחותה המואצת והשתקמותה הכלכלית בעת האחרונה.

חברי הוועדה סיירו בין היתר בשכונת קרית משה וברחוב דוד המלך, ובחנו את מצבם של בנייני המגורים המועדים לקריסה במקרה של רעידת אדמה, ביניהם שכונות המצויות ממש על קו השבר הסורי אפריקני. בבניינים נראו בקיעים ושקיעה של חלקים מסוימים המחברים בין בניינים – מה שממחיש את הסיכון הגדול הצפוי בעיר בעת רעידת אדמה.

בהמשך סיירו חברי הוועדה באזורי הפוטנציאל הכלכלי של העיר באתרי מורשת ותיירות לצד הטיילת. כן ביקרו באתר עבודות ארכיאלוגיות אותו מייעדת העירייה לכלול כחלק מגן לאומי תיירותי ענק שיארח עשרות אלפי תיירים בשנה. חברי הועדה קיבלו הסבר מנציגת רשות העתיקות על העבודות המתקדמות באתר ועל הממצאים.

בתום הסיור קיימה הוועדה ישיבה מיוחדת עם ראש המועצה הממונה, נציגים של משרדי הפנים, השיכון, החינוך, התיירות, מינהל התכנון ועוד, שדנו על מצב העיר והאתגרים הרבים הניצבים בפניה. ראש המועצה הממונה, בועז יוסף, בירך על הסיור של ועדת הפנים והודה ליו"ר ח"כ אשר על התייצבותו לימין תושבי טבריה. יוסף הציג את הפעולות שנעשו לייצובה הכלכלי של העיר ולצמצום דרמטי של הגירעון המצטבר. בין היתר ציין כי נדרשת החלטת ממשלה מקיפה ומתוקצבת שתטפל בכל צרכי העיר. "עשרות שנים העיר הוזנחה, אין לנו פריבלגיה לבזבז זמן, וכך גם בנושא חיזוק המבנים. הייתה לנו השבוע רעידת אדמה קלה, ומכאן ועד לרעידה בעוצמה גבוהה המרחק קצר מאוד לצערנו. חייבים לטפל בבעיה מיד".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר בסיכום הישיבה כי המדינה לא יכולה להשלים עם קיומם של מבנים שמסכנים את יושביהם ועלולים לקרוס לכשתתרחש רעידת אדמה באזור. "המדינה חייבת להכניס את היד לכיס ולממן חיזוק מבנים והתחדשות עירונית בטבריה. בנוסף יש לתת סמכויות לוועדה המחוזית לצורך חיזוק וחידוש המבנים שנמצאים בסכנת קריסה".

עוד אמר כי יש לטפל בתשתיות התיירות המהוות מנוף צמיחה כלכלי לעיר ובתשתיות התחבורה המשרתות תושבים ותיירים, לרבות האצת התכנון של רכבת לעיר וחיבורה על ידי כך למרכז. הוא אמר כי יפנה לשרת התחבורה רגב בנושא. כמו כן התייחס לצורך במתן הטבות כלכליות למעסיקים שיעתיקו את החברות שלהם לתחומי העיר, ובעיקר חברות הייטק.

הוא הדגיש כי "כל השקעה שיעשו בעיר תחזיר עצמה בכפל כפליים. המטרה הוא לצאת מהצורך במענקי איזון, למשל. ראינו את מצבה העכשווי של העירייה, המנכ"ל והעובדים. רואים עירייה שמשדרת נחישות, עבודה ושקט. זו עיר של הרבה היסטוריה רוחנית לצד עיר תיירות. יש כאן אוכלוסיות שונות ומגוונות והחכמה היא ללכת בין הקהילות ומבלי לסכסך איש באחיו, אלא בנועם ובאחדות".

הוא ציין לשבח את פעילות ראש המועצה הממונה בועז יוסף, ואמר כי "העיר נמצאת כעת לאחר יישום ההבראה ובעיצומו של שלב ההמראה, חבל שבגלל הבחירות הקרבות ייקטעו הפעילויות החיוביות שנעשו בעיר". הוא ציין כי על פי הליכי הדמוקרטיה על התושבים אכן לבחור את ראש העיר, אך במקרה של העיר טבריה חבל יהיה לקטוע כעת את תנופת העשייה בעיר. "נראה לי שהאינטרס הציבורי הוא להאריך את כהונתו של ראש המועצה הממונה בתקופה נוספת", אמר היו"ר אשר.

בסיור השתתפו גם חברי הכנסת ארז מלול, אוהד טל, חנוך דב מליביצקי ועמית הלוי. הלוי התייחס לאתר הארכיאולוגי ואמר כי אתרי המורשת הרבים בעיר הם המנוע לצמיחה כלכלית של העיר טבריה. "אני יוצא מהסיור בתחושה טובה על העשיה הרבה שאני רואה כאן, אך גם עם מעט פחד כי אני מודע ללוח הזמנים המוניציפלי ומפחד שכל העשייה של בועז יוסף בעיר תקטע", דברי ח"כ הלוי.

כמו כן השתתפו נציגי הציבור חברי המועצה לשעבר, דוד אוחנה ורפאל טרבלסי. אוחנה הודה ליו"ר ועדת הפנים ולחברי הוועדה שהקדישו מזמנם ובאו לעיר כדי ללמוד מקרוב על צרכי העיר ובעיקר על הנושא של רעידות אדמה שזה פיקוח נפש. הוא ציין שתי נקודות אקוטיות להתפתותה הכלכלית של העיר: הרחבת הטבת המס בסך 12% גם למעסיקים, וכן מתן סמכויות לוועדה המקומית שתוכל לקדם תכניות התחדשות עירוניות ותכניות בינוי במהירות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן