המרד הבא בדרך? שר הכלכלה ניר ברקת הודיע היום (רביעי) כי יתנגד לחוק הגיוס בהצבעות הבאות בכנסת, יחד עם ח"כים נוספים בליכוד. במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין ויו"ר הקואליציה אופיר כץ ברקת אמר כי "כדי לנצח במלחמה צה״ל צריך עוד חיילים. בלי ניצחון בקרב אין מדינה ואין תורה".

"המלחמה הארוכה שאנחנו בעיצומה, והאתגרים הביטחוניים העצומים שעוד לפנינו, מחייבים את המדינה לכרות חוזה חדש בינה לבין האזרחים, שבבסיסו הרחבת ההשתתפות בנטל ההולך וגדל" אמר ברקת. "עלינו נבחרי הציבור להישיר מבט אל המציאות ולהבין שמה שהיה לא יוכל להיות עוד".

 

"בשביעי באוקטובר נפל דבר, ועלינו להידרש לגודל השעה ולחולל את השינוי הנדרש במסגרתו כל אזרח במדינת ישראל יידרש לתת את חלקו בשירות צבאי ולאומי, ערכי ואמיתי".

"אישור 'דין הרציפות' כל הצעת חוק הגיוס של גנץ נועד לקדם את החוק עצמו לדיון מהותי בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם נדרש לשנותו מן היסוד על מנת להתאימו לצרכים האמיתיים של מערכת הביטחון ומדינת ישראל" סיכם. "ככל שבתום הדיונים תונח על שולחן הכנסת הצעה מתוקנת ומעודכנת, אתמוך בה ואסייע בקידומה. אולם אם תובא למליאה הצעה שהיא 'עוד מאותו דבר', ואחריה נטל הביטחון יוספף ליפול על כתפיהם של אותם אנשים – אתנגד להצעת החוק".

הליכוד הגיבו לשר ברקת ואמרו: "מצופה מניר ברקת לטפל ביוקר המחייה ולא לחפש תירוצים להפיל ממשלת ימין בזמן מלחמה".

 

קרדיט צילום: צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן