בעקבות הדיווחים לפיהם צה"ל אישר תכנית לתקיפה רחבה בלבנון, בארגון הטרור השיעי חיזבאללה משיבים באיום משלהם וחושפים את תכניות התקיפה שלהם לעבר ערי ישראל. על פי הדיווח בעיתון 'אלנשרה' הלבנוני, חיזבאללה יתקוף קודם כל את העיר חיפה כולל מתקנים רגישים, ולאחר מכן ישלח טילים מדוייקים לעבר תל אביב.

על פי הדיווח בעיתון, שליחת הכטב"ם שצילם את חיפה מעיד על יכולות מודיעיניות גבוהות של חיזבאללה בכל הנוגע לישראל. עוד צויין, כי הארגון מחזיק במידע רב גם על מקומות מרכזיים בתל אביב.

בעיתון הלבנוני נכתב, בין היתר: "לא במקרה נכללה חיפה במשוואת המלחמה המתנהלת כיום בדרום לבנון. עיר זו סומנה על ידי חיזבאללה כיעד במקרה של הרחבת המלחמה. אם הישראלים יכנסו לעימותים צבאיים רחבי היקף, או מה שמכונה ימי קרב, באזור שמדרום ומצפון לליטני, חיפה תהיה יעד לגיטימי עבור חיזבאללה".

בכירים לבנונים שצוטטו בעיתון הבהירו כי "אם ישראל תקבל החלטה להרחיב את המלחמה בדרום או לפתוח במבצע צבאי גדול בדרום, חיזבאללה יגיב בהתאם לרמת ההסלמה, והאזור החיוני בחיפה יטווח בטילים רגילים. כדי להסיח את מערכות ההגנה, הארגון יתקוף במקביל יעדים הקשורים לכיפת ברזל ומערכת קלע דוד. ההגנה האווירית של ישראל תהיה חשופה לפגיעה ישירה, כפי שקרה לא פעם".

לאחר מכן ציינו המקורות כי "בשלב הבא ישגר חיזבאללה עשרות טילים מדויקים הנושאים ראשי נפץ גדולים לעבר יעדים ספציפיים בנמל חיפה וסביבתו". המקורות טענו כי "ישראל לא ראתה את התרחיש הזה בעבר, והיא מבינה שתחווה אותו אם תחליט להיכנס למלחמה רחבת היקף".

בסוף דבריהם הבהירו הגורמים כי לבסוף, ציינו הגורמים כי הסלמה נוספת תביא למתקפה על תל אביב. "אם תהיה מלחמה מקיפה בלבנון, הרי שהמטרות יהיו רחוקות בהרבה מחיפה. לחיזבאללה יש מאגר מידע מדויק על חיפה ועל אזורים נוספים, בעיקר תל אביב"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן