בשבועות האחרונים התפתח סיפור מרגש ומורכב סביב קברו של החייל ישראל יודקין, שנפל בקרב בעזה. משפחתו של יודקין ביקשה לחרוט על מצבתו את המילים "השם יקום דמו" (הי"ד), ביטוי שמביע את הנקמה האלוהית על דמו השפוך של מי שנפל בקרב. בתחילה, משרד הביטחון סירב לבקשה זו, בטענה כי הביטוי אינו תואם את תקנות הצבא.

משפחת יודקין ניהלה מאבק עיקש, כאשר אמו של יודקין, ציפי, ציינה כי הביטוי אינו חדש ונמצא על קברים יהודיים בכל רחבי העולם, מלבד במדינת ישראל. היא איימה כי במידה ולא יותר להם להוסיף את הביטוי על המצבה, יאלצו להסירו מהר הרצל ולמצוא מקום קבורה חלופי שיאפשר את החריטה.

גלנט בקברו של ישראל יודקין הי"ד

לאחר לחצים ציבוריים ומאבק עיקש של המשפחה, שר הביטחון, יואב גלנט, פנה למועצה הציבורית להנצחת החיילים, וזו החליטה ברוב קולות כי הביטוי אינו חריג ויש להתיר את השימוש בו על מצבות של חללי צה"ל, על פי בקשת משפחותיהם.

לאחר ההחלטה, הנחה גלנט את משרד הביטחון לשנות את התקנות ולאפשר לחרוט את הביטוי על מצבתו של יודקין. כך, בזכות נחישותם של בני משפחת יודקין וההתגייסות הציבורית, הושג השינוי המיוחל ומצבתו של יודקין תישא את הביטוי "השם יקום דמו"

בשעות האחרונות הגיע שר הביטחון יואב גלנט לביקור בקברו של החייל ישראל יודקין. גלנט הגיע יחד עם בני משפחת יודקין כדי להביע את תמיכתו ולהראות סולידריות עם המשפחה. במהלך הביקור, הדגיש גלנט את חשיבות הנצחת חללי צה"ל ואת הכבוד שיש לתת לבקשות המשפחות. הביקור נערך לאחר ההחלטה להתיר את חריטת הביטוי "השם יקום דמו" על מצבתו של יודקין, והיה רגע מרגש ומשמעותי עבור המשפחה והציבור כולו.

המשפחה: זהו סיבוב פוליטי

למרות הביקור המרגש של שר הביטחון יואב גלנט בקברו של החייל ישראל יודקין, אסור לשכוח את ההתנגדות הראשונית והמאבק שנאלצה משפחת יודקין לנהל מולו. גלנט סירב בתחילה לבקשת המשפחה לחרוט את המילים "השם יקום דמו" על מצבתו של יודקין, בטענה שהביטוי אינו תואם את תקנות הצבא.

גלנט עם ציפי יודקין אמו של ישראל יודקין מעל קברו של ישראל הי"ד

המשפחה נאלצה להפעיל לחצים אדירים בתקשורת ובמערכת הפוליטית, כולל מכתבים מחברי כנסת וחתימות רבות, עד שלבסוף גלנט נכנע והחליט לשנות את התקנות. כעת, גורמים במשפחה טוענים שגלנט מנסה לגזור קופון פוליטי על חשבונם ועל חשבון זכרו של בנם, בטענה שהביקור בקברו של יודקין נעשה מתוך שיקולים פוליטיים ולא מתוך רצון אמיתי להוקיר את זכרו ולהיענות לבקשת המשפחה.

 

קרדיט תמונות: הטוויטר של לוי נוישטט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן