חברת HOT מובייל תעניק פיצוי של 19.5 מיליון שקל ל-675,351 מנויים, זאת בעקבות שתי תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה בטענה לחיובים לא חוקיים על שירותי סייבר וגלישה בדור 5. ההסכם הושג במסגרת פשרה שאושרה על ידי בית המשפט.
התביעה הראשונה נגעה לשירות סייבר שניתן ללא עלות למשך שלושה חודשים, ולאחר מכן הוטל עליו תשלום חודשי ללא אישור הלקוחות. התביעה השנייה עסקה בצירוף אוטומטי של לקוחות לשירות גלישה בדור 5, תוך חיובם ב-10 שקלים לחודש ללא ידיעתם.
את התביעות הגישו עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון ממשרד רפפורט, לוין, ביטון. במסגרת הפשרה, התובעים הייצוגיים יקבלו 3.5% מסכום ההחזר, ועורכי הדין יקבלו 18% מסך הפיצוי.
לקוחות ששילמו עבור השירותים יוכלו לבחור עד ארבע הטבות: שובר קנייה של 50 שקל לרכישה בחנויות HOT מובייל. תוספת 50 גיגה גלישה לחודש. 1,500 דקות שיחות בינלאומיות ל-35 מדינות למשך חצי שנה. הנחה של 50 שקל על חבילת גלישה בחו"ל.
לקוחות שכבר אינם מנויים בחברה יוכלו לבחור בין שובר קנייה של 50 שקל לבין חבילת Travel Sim עם 1 גיגה גלישה.
HOT מובייל תשלח הודעות SMS ומייל לזכאים, כולל שלוש תזכורות במהלך 90 יום. מי שלא ינצל את ההטבה, כספי הפיצוי יועברו לקרן לתביעות ייצוגיות.
בתביעת שירות הסייבר נטען כי HOT מובייל צירפה מנויים לשירות ללא ידיעתם והחלה לגבות תשלום חודשי לאחר שלושה חודשים. בית המשפט קבע כי 445,434 לקוחות זכאים לפיצוי כולל של 9.5 מיליון שקל.
בתביעת שירות דור 5 נטען כי החברה חייבה מנויים ללא אישורם. חוקר פרטי שהוזמן על ידי אחת התובעות הצליח להוכיח את הטענה, ובמסגרת הפשרה הוחלט לפצות 229,917 לקוחות בסכום כולל של 10 מיליון שקל.
HOT מובייל הכחישה את הטענות אך בחרה בפשרה כדי להימנע מהליך משפטי ממושך. המקרה מדגיש את חשיבות בדיקת חשבונות חודשיים כדי למנוע חיובים בלתי צפויים. אם הייתם לקוחות החברה בתקופה הרלוונטית, מומלץ לבדוק האם מגיע לכם פיצוי.