דו"ח חדש של רשות האסדרה שהוגש למשרד התחבורה ממליץ להקטין את תדירות מבחני הרישוי (טסטים) לרכב בישראל. ההמלצה כוללת הפחתת תדירות הטסטים לרכבים בגיל עד 10 שנים למבחן פעם בשנתיים, וביטול הדרישה לספק אישור בלמים ממוסך מורשה עבור רכבים בני 15-20 שנה. מהלך זה יכול לשדרג את חוויית הבעלות על רכב, תוך חיסכון כלכלי משמעותי לבעלי רכבים.

כיום, כל רכב מעל גיל שלוש נדרש לעבור טסט אחת לשנה, בעוד רכבים בני 20 שנה ומעלה נדרשים למבחן פעמיים בשנה. הדו"ח מדגיש כי תדירות הטסטים בישראל גבוהה מהמקובל במדינות רבות אחרות, כמו יפן וספרד, שבהן מבחני הרישוי מתבצעים אחת לשנתיים או שלוש, בהתאם לגיל הרכב.

ההמלצות שבדו"ח מצביעות על שינוי שיטת המבחנים בפעימות. בשלב הראשון, מתוכנן לאמץ מודל דומה לספרד, ואילו בשלב השני ייאספו נתונים על רכבים שהיו מעורבים בתאונות, כדי לקבוע האם ניתן להקטין את תדירות הטסטים עוד יותר. בכך, יש סיכוי לבטל את הצורך בטסטים לרכבים בני יותר מ-20 שנה.

לפי הנתונים שבדו"ח, אם יושגו ההמלצות, הציבור יכול לחסוך כ-258 מיליון שקל בשנה. זאת, תוך שמירה על הבטיחות בדרכים. הנתונים מראים כי 33.9% מהרכבים שנבדקו בשנה שעברה נכשלו במבחן, כאשר ככל שהרכב מזדקן, כך עולה מספר הליקויים.

רשות האסדרה פועלת לגיבוש המלצות לשיפור תהליכים רגולטוריים בתחום הרכב, והשינויים המוצעים עשויים לשדרג את מערכת הרישוי ולצמצם את העומס על מכוני הרישוי, תוך הגברת הבטיחות בדרכים.

קרדיט צילום: מכון רישוי מבוא כרמל

תגובה אחת

  1. כידוע שיש לחץ על מכוני הרישוי בגלל כמות הרכבים שמגיעים למדינה ,הבוחן רואה את הלחץ בטור הולך ומתארך גם הבדיקה נעשתה בלחץ יכול להיות גם שיש תקלה שלא יראה במיוחד כשהוא נמצא מתחת לרכב התאורה לקויה בלי משקפי מגן בטוח שיש פספוסים בבדיקה .יש מעקב לרכב בבדיקה הקודמת תוצאה כמות קילומטרים במשך השנים וכו'אםמיש רצף של תקינות לא צריך כל שנה מבחן וזה חוסך כסף לכולם .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן