שר הפנים, משה ארבל, מכניס זווית משלו לאחד הנושאים הבוערים בישראל, הקמת שדה תעופה משלים לנמל התעופה בן גוריון. לאחרונה עלו מספר שמות של מקומות שעשויים להיות הבחירה הטובה ביותר עבור הקמת השדה. כעת ארבל הוסיף שם נוסף, על אף שהוחלט כבר בעשור הקודם כי רמת דוד זה המקום הטוב ביותר עבורו.

על פי הדיווח, שפורסם הבוקר (שלישי) ב"גלובס", השר משה ארבל העלה את שמה של העיר בית שאן, אך על פי תגובתו לגלובס, הוא אינו מקדם את המיקום אלא העלה שאלות בנוגע לפסילתה של בית שאן בהחלטה הראשונית.

כזכור, ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת קיימה בשבוע שעבר דיון מהיר, בנושא ההשלכות התכנוניות הנובעות מקידום תכנית המתאר הארצית (תמ"א) לשדה תעופה משלים בעמק יזרעאל (רמת דוד), של ח"כ מטי הרכבי צרפתי וקבוצת חברי כנסת.

בכתב הבקשה נטען, כי עוד בטרם התקבלה החלטה סופית בדבר הקמת שדה התעופה ברמת דוד פורסמו הגבלות שמשמעותן הרס החקלאות והצמיחה ופגיעה בתושבים בכל האזור.

באותו הדיון הועלו חששות מהעומס הרב הצפוי להתרחש בנתב"ג בשנים הקרובות, כאשר על פי הערכות, אותן ציין אמיר סיטבון מנתיבי ישראל באותו הדיון, כאשר אמר: "מדינת ישראל זקוקה לעוד שדות תעופה כאשר בשנת 2050 מדובר על 74 מיליון נוסעים. 40 מיליון נוסעים בנתב"ג והיתר בשדות התעופה המתוכננים. 20 מיליון נוסעים ברמת דוד וכ- 15 מיליון נוסעים בנבטים. החלופות נדונות במסגרות שונות גם בממשלה הקודמת ובמוסדות התכנון. כדי לענות על הביקוש שתי התוכניות מקודמות במקביל".

מנכ"ל מנהל התכנון במשרד הפנים, רפי אלמליח, אמר בדיון: "המנהל ממשיך לקדם בהתאם להחלטת הממשלה שני שדות תעופה משלימים לנתב"ג הן ברמת דוד והן בנבטים, זאת לאחר שנבחנו באופן מקצועי כלל החלופות. לא ייתכן שמדינת ישראל תישאר עם שדה תעופה אחד כשהתחזית היא 75 מיליון נוסעים בשנה בשנת 2050.

אם רוצים שכל תושב ייסע פעם אחת לחו"ל בשנה ושיצטרך להזמין מקום בנתב"ג שנה מראש כי נתב"ג לא יעמוד בעומס, אז אפשר להשאיר את המצב כפי שהוא. חשוב לציין, כי שטח שדה התעופה המתוכנן מצוי על שטח שדה התעופה הקיים רמת דוד, כך שהגבלות הבנייה החלות כיום הינן כמעט זהות להגבלות שיהיו בעתיד. בהתאם לכך, הטענות על פגיעה בחקלאות בעמק יזרעאל או עצירת פרויקטים הן לא יותר מדמגוגיה זולה".

אבי אלקבץ, ראש העיר עפולה אמר בדיון: "צריכים להיות שני שדות בנגב ובעמק. לדבריו עפולה עיר גדולה אבל יש שני מיליון תושבים בצפון שאינם מיוצגים. "השדה יכניס ויקדם תעסוקה ותשתיות וקידמה".

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, ביקש לסיכום, כי תתבצע בחינה נוספת מול ראשי הרשויות ולא בהגבלות כוללות. "כשיש דברים המגיעים ממקור צבאי אז עוצרים תכניות ל- 30 שנה. אנחנו רוצים לפתח את מדינת ישראל. לעצור זה הכי קל אבל צריך לבחון את ההחלטות הללו מחדש".

קרדיט צילום: דני שם טוב

תגובה אחת

  1. אל תסכימו לשום נמל תעופה נוסף באף גודל – גם לא מנחת.
    אני תושב המרכז ואתם לא מבינים את הסיוט שבנמל תעופה בינלאומי – זה מרעיש.
    עזבו את ההמראות והנחיתות – זה כבר רעש שאפשר להתרגל אליו – בעבר זה היה נוראי.
    אבל הבדיקות של המטוסים בלילות – זה יקרע לכם את האזניים.
    הם יבדקו את המנועים כל לילה, כל הלילה בעוצמה חזקה מאד – כל האיזור ירעד.
    לא מאמינים לי? סעו לביקור במצליח או באחד המושבים בקרבת ההאנגרים.

    גם נמל תעופה קטן יגמור אותכם – לא סתם סגרו את שדה דב ומנחת הרצליה ברגעיו האחרונים.
    הרעש שם הרבה יותר גרוע, כי אלה מטוסים רועשים. קצת כמו אופנוע – אבל הרבה יותר מרעיש – הקירות שלכם יזוזו.

    אל תסכימו – אסור להסכים לשום נמל תעופה נוסף בשום מקום בארץ.

    עכשיו אני גר בבאר שבע( עברתי לאחרונה ) הרעש מנמלי התעופה של חיל האויר זה נוראי, והריח של הדלק הסילוני באויר הוא בלתי ייאמן.
    אף אחד לא יתחשב בכם – אף אחד לא ידאג לכם.
    כמו שלא דואגים במרכז.
    הסיבות ששדה דב נסגר והרצליה בדרך להיסגר היא כי בית המשפט קבע – לא אף שר ולא מנכ"ל משרד ממשלתי – הם נלחמים בתושבים.
    כנ"ל הגבלת רעש המטוסים בנתב"ג והגבלת השעות – בתי המשפט קבעו את ההגבלות.
    כשכץ היה שר התחבורה הוא ניצל את החוק שמאפשר לו לאשר למטוסים להמריאר ולנחות בשעות העוצר – עד שזה עלה הון תועפות לרשות שדות התעופה.
    הם טענו שאין ברירה והרעש הוא מתחייב, כי אין איך להפעיל נמל תעופה אחרת ומה שנותר זה לסגור את נמל התעופה.
    ואז בית המשפט קבע – שהוא מסכים עם הטענה של רשות שדות התעופה ושאין להם ברירה, אבל התושבים לא צריכים לשאת בנטל והוא קבע שרש"ת תפצה כל תושב שגר ברדיוס מסויים מנתב"ג ייפוצה במעל מליון ש"ח, רש"ת חוייבה להתקין מזגנים בכל דירה ולממן את השימוש בהם ובתחזוקה שלהם. כבר שנים שמעל כל חלון בערי האיזור נבנה מחסום רעש – והכל על חשבון רשות שדות התעופה.
    ואז פתאום השתנו הכללים ונכנס עוצר טיסות בין 1:00-5:00, נאסרו מטוסים מרעישים – וזה נמדד באופן קבוע ע"י תחנות ניטור – מטוס שחרג מהרעש חברת התעופה מקבלת קנס.

    כל זה רק תביעות של התושבים וראשי הערים השיגו – אף שר לא דאג לזה ואף מנכ"ל.

    תתנגדו בכל הכח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן