על רקע עליות המחירים ויוקר המחייה שמשתולל בישראל, ד"ר חזי גור מזרחי ערך עבור "וואלה!" סקר סל קניות מקיף בקרב 10 רשתות שיווק גדולות בישראל, שם בחן מי הרשת שהעלתה מחירים יותר משאר הרשתות בישראל בהשוואה לסל הקניות בחודש שעבר.

בסקר נבדק סל קניות אחיד ל-10 רשתות השיווק שנסקרו, ממנו עולה כי ישנה עלייה של 1% במחירים מחודש שעבר (יולי). למעשה, סל הקניות הממוצע בישראל על פי הסקר הנוכחי עומד על 1,355 שקל.

הסקר של גור מזרחי נערך על ידי המכון לחקר הקמעונאות, שבחן כאמור את המחיר הממוצע ב-10 רשתות שיווק גדולות בישראל. בין המוצרים שנבדקו ניתן למצוא מוצרים חיוניים כמו מוצרי יסוד, ירקות ופירות, עוף טרי, חומרי ניקוי, מוצרי טיפוח, מוצרי כביסה, מוצרי חלב, רטבים, גלידות, ממתקים, חטיפים, שימורים ועוד.

הרשת שהעלתה את המחירים בצורה הגבוהה ביותר היא רשת אושר עד, עם שינוי 3.30%. אחרי רשת יוחחנוף עם עלייה ממוצעת של 2.42%, פרש מרקט, הרשת היקרה ביותר בישראל, העלתה מחירים ב-1.56%, ומיד אחריה רמי לוי שיווק השקמה עם עלייה של 1.53%.

שופרסל דיל העלתה מחירים ב-0.91%, אחריה קשת טעמים עם עליית מחירים של 0.54% מהחודש שעבר ומחסני השוק ייקרה רק ב-0.30%. ותאמינו או לא, היו גם רשתות שהסל שלם ירד במחיר. טיב טעם הוזילה את המחירים ב-0.27% בממוצע, ויקטורי ב-0.70% וקרפור ב-0.71%.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן