במערכת הביטחון נערכים לקריסת ההבנות: כוננות ישראלית מול איראן

על אף חתימת מזכר ההבנות הזמני בין ארצות הברית לאיראן, במערכת הביטחון ובדרג המדיני בישראל נערכים באופן אקטיבי לתרחיש של פיצוץ בשיחות וקריסת ההסכם בשלביו הבאים, ומסמנים את תקופת הביניים הנוכחית כחלון זמן קריטי להיערכות צבאית מחודשת.

בישראל מביטים בדאגה על הסעיפים שפורסמו, הכוללים פטורים מסנקציות נפט לאיראן והפסקת פעילות בחזיתות השונות – בהן לבנון. בעקבות הסירוב האמריקני לשתף את ישראל בפרטי הטיוטות הסופיות, גובר החשש בירושלים מפני הסכם קבוע שלא ייתן מענה אסטרטגי מלא לתוכנית הגרעין ולציר הפרוקסי האיראני.

בצה"ל מבהירים כי ישראל לא תאפשר לחיזבאללה לנצל את תקופת הפסקת האש הטקטית כדי לשקם את יכולותיו. חיל האוויר וכוחות הקרקע שומרים על מוכנות גבוהה להגבלה מיידית של כל הפרה, תוך הדגשה כי תקיפה מצד חיזבאללה תיחשב כהפרה ישירה של איראן עצמה.

אהבתם? שתפו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות

דילוג לתוכן